آمادگى آمريكا براى گزينه نظامى عليه مسكو پس از خروج از INF

© AFP 2023 / Ludovic Marinآمادگى آمريكا براى گزينه نظامى عليه مسكو پس از خروج از INF
آمادگى آمريكا براى گزينه نظامى عليه مسكو پس از خروج از INF - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا گزینه هایی را برای پاسخ نظامی به به ادعای این کشور، نقض تعهدات روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند ساعت بعد از اعلام رسمی خروج ایالات متحده آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، در بیانیه ای روسیه را متهم کرد که برای یک مدت طولانی این پیمان را بدون هیچ مجازاتی، نقض کرده است و به همین دلیل، آمریکا از این پیمان به مدت 6 ماه خارج می شود.
در این بیانیه که روز جمعه، اول فوریه در سایت کاخ سفید منتشر شد، آمده است: روسیه به طور پنهانی یک سیستم ممنوعه موشکی را توسعه می دهد و می خواهد آن را مستقر کند.
در بیانیه دونالد ترامپ آمده: ایالات متحده آمریکا گزینه هایی را برای پاسخ نظامی به نقض تعهدات روسیه در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده می کند تا برترى مسكو در عرصه نظامى-دفاعى از بين برود.
روز پنجشنبه سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به عنوان یک چشم انداز اجتناب ناپذیر نامید که منجر به ضربه ای به سیستم کنترل تسلیحات و عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی خواهد شد.
دونالد ترامپ در 20 اکتبر 2018 اعلام کرد که به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала