ایجاد یگان پهپادی برای بارورسازی ابرها در ایران

© Sputnik / Evgeny Biyatovایجاد یگان پهپادی برای بارورسازی ابرها در ایران
ایجاد یگان پهپادی برای بارورسازی ابرها در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده نیروی هوافضای سپاه ایران از تشکیل یگان پهپادی با ماموریت بارورسازی در نیروی هوافضای سپاه این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شهاب جمشیدی نماینده نیروی هوافضای سپاه ایران در نشست تخصصی بارورسازی ابرها، چالش ها و انتظارات با حضور جمعی از مدیران، صاحبنظران و کارشناسان این حوزه در موسسه تحقیقات آب برگزار شد، گفت:در ابتدای همکاری نیروی هوافضای سپاه با وزارت نیرو، گروهی 20 نفره متشکل از اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط در کنار مجموعه عملیاتی نیروی هوافضا برای کمک به وزارت نیرو سازماندهی شدند.

وی افزود: در یکسال اخیر تمام امکانات و ظرفیت های هوافضای سپاه به منظور کمک به این مسئله آماده کمک به وزارت نیرو شد و هم اکنون برای اجرای عملیات هیچ محدودیت و مانعی نداریم. تنها مانع در استفاده ی کشور از برکات فناوری بارورسازی ابرها، حواشی سیاسی حاکم بر این مسئله علمی است.

جمشیدی افزود: نیروی هوافضای سپاه تعداد هواپیماهای تخصیص یافته به بارورسازی ابرها را از یک فروند به سه فروند افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تیم پروازی از کشور تاجیکستان با هزینه بالا برای بارورسازی به ایران می آمدند، اظهار کرد: یگان پهپادی با ماموریت بارورسازی در نیروی هوافضای سپاه تشکیل و توسط وزارت نیرو آموزش های مرتبط با بارورسازی ابرها طی شد و هم اکنون این یگان ها در 5 منطقه کشور مستقر و آماده اجرای عملیات هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала