سخنان سفیر روسیه در اینباره آیا تهران اس 400 خواهد خرید یا نه

© Sputnik / Vladislav Sergienko /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان سفیر روسیه در اینباره آیا تهران اس 400 خواهد خرید یا نه
سخنان سفیر روسیه در اینباره آیا تهران اس 400 خواهد خرید یا نه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با اسپوتنیک در اینباره صحبت کرد که آیا می توان در انتظار تحویل سامانه های موشکی اس 400 به ایران بود.

سفیر روسیه در ایران در اینباره که آیا تهران مذاکرات درباره امکان تحویل سامانه های موشکی اس 400 را فعال خواهد کرد، چنین گفت:" تا آنجا که می دانم شرکای ایرانی چنین درخواستی را مطرح نکرده اند. همکاری نظامی ما در مجموع با توجه به تدابیر محدود کننده مشخصی انجام می شود که در برجام و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد ذکر شده است. ما قصد داریم همه تعهدات خود در زمینه کنترل صادرات و منع گسترش را رعایت کنیم".
روسیه در سال 2016 سامانه موشکی اس 300 را براساس توافقی که پیش از این با ایران صورت گرفته بود به این کشور تحویل داد. این سامانه، یک سیستم دفاعی است که شامل محدودیت های شورای امنیت سازمان ملل نمی شود. 
سامانه های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سامانه قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. سامانه "اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала