موضع کارشکنانه آمریکا در مذاکرات با روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر موضع کارشکنانه آمریکا در مذاکرات با روسیه
موضع کارشکنانه آمریکا در مذاکرات با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با آندرآ تامپسون، معاون وزیر خارجه امریکا به خبرنگاران اعلام کرد مسئولیت وضع فعلی در رابطه با پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد بطور کامل بر عهده ایالات متحده است که موضع مطلقاً کارشکنانه را اتخاذ کرده است.

تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه - اسپوتنیک ایران
تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه
به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف پس از دیدار با دیپلمات امریکایی در جاشیه نشست پنج کشور هسته ای گفت:"مسئولیت وضع فعلی بطور کامل بر عهده واشنگتن است" و به لحن کارشکنانه، خصمانه و شدید امریکا در این مذاکرات اشاره کرد.
در سالهای اخیر مسکو و واشنگتن مرتب یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و موشک های برد متهم کرده اند. مسکو بارها اعلام کرده که تعهدات خود طبق این پیمان را با دقت اجرا می کند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده اتهامات امریکا درباره نقض پیمان فوق الذکر از سوی مسکو با ساخت موشک 9М729 بی اساس است، چون برد این موشک طبق این پیمان مجاز است.
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا 4 دسامبر 2018 اعلام کرد روسیه 60 روز مهلت دارد که به اجرای پیمان منع موشک های هسته ای میان برد بازگردد و در غیر اینصورت واشنگتن اجرای تعدات خود طبق این پیمان را متوقف خواهد کرد. این مهلت روز 2 فوریه به پایان می رسد.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و موشک های برد کوتاه (INF) 8 دسامبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف، رهبر وقت شوروی به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار موشک هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله موشک های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.
در ماه مه 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 موشک بالستیکی و بالدار زمین پایه را نابود کرده بود و آمریکا 859 موشک از این نوع را. این سند نامحدود است. در عین حال هر یک از طرفین این قرارداد می تواند بطور یکجانبه با ارائه ثبوت قانع کننده در باره ضرورت خروج از آن از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد خارج شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала