راه اندازی کمپین آینده روشن توسط وزیر ارتباطات ایران +عکس

© Fotolia / Chekunov Alexandrراه اندازی کمپین آینده روشن توسط وزیر ارتباطات ایران +عکس
راه اندازی کمپین آینده روشن توسط وزیر ارتباطات ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپین آینده روشن با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی توسط وزیر ارتباطات ایران آذری جهرمی و همسر ایشان به راه افتاده است

به گزارش اسپوتنیک، "محمد جواد آذری جهرمی"، وزیر ارتباطات و فناوری ایران با انتشار پستی در صفحه شخصی اش خود نوشت: «یک خبر قابل تامل: سرانه مطالعه ما از زمان حضور در فضای مجازی خیلی کمتر شده است. آینده #روشن نیاز به جامعه ای کتابخوان دارد. به همین دلیل همسرم و من تصمیم گرفتیم کمپینی را برای حمایت از نویسندگان و ترویج کتابخوانی به خصوص برای کودکان در فضای مجازی آغاز کنیم. منتظر پیشنهادات هستیم.»


کاربران بسیار زیادی با نظرات بسیار متفاوت و گسترده ای در این نظرسنجی شرکت کردند و مسائلی از قبیل توان خرید کتاب، خرید نسخه های الکترونیکی، کتابخانه دیجیتالی، عضویت در کتابخانه مرکز تبادل کتاب و غیره را مطرح کردند، این کاربران عامل مهم برای رسیدن به آینده روشن را دسترسی به منابع مطالعاتی و تحقیقاتی و فناوری و ایجاد مشوق ها و فعالیت های انگیزشی می دانند که در حال حاضر به آنها توجه ای نمی شود. در این میان برخی از این کاربران می خواهند که آذری جهرمی بپذیرد که با پیشرفت و تکنولوژی خصوصا فضای مجازی نمی توان مبارزه کرد. تعدادی از کاربران یکی از راه های کمک به آینده را در این می دانند که دولت هزینه ۳۰۰۰ میلیاردی چاپ کتب درسی مدارس را در راه الکترونیکی کردن کتاب های درسی و گسترش استفاده از کتابخوان های الکترونیکی هزینه کند که بسیار مفید و کم هزینه تر خواهد بود. برخی از این کاربران نگران این مسئله هستند که شاید نویسندگان در این میان متضرر شوند و عنوان می کنند که در بسیاری از موارد دیده شده است که مردم برای چیزهای رایگان ارزشی قائل نمی شوند.
برخی از کاربران با نظر مخالف معتقد هستند که آذری جهری با راه اندازی این کمپین به دنبال ریاست جمهوری است و معتقدند که او با هر توییت به آنها توهین می کند چرا که فیلتر شکن خود را فعال می کند و در تویتتر برایشان نطق می کند، همچنین آنها بر این باورند آینده روشن زمانی به دست می آید که مردم ایران برای تفکر و خوراک فرهنگی خود آزاد باشند نه این که چیزی به آنها تحمیل شود. تعدادی نیز با خرده گرفتن و توصیه کردن به او که بهتر است در حیطه کاری و تخصصی خود فعالیت کند و وارد سایر حوزه ها نشود که این کار او را از کار اصلی باز می دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала