معرفی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت به مجلس ایران

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر معرفی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت ایران به مجلس
معرفی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت ایران به مجلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران با ارسال نامه ای، وزیر پیشنهادی بهداشت را برای دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با ارسال نامه ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت ایران را معرفی کرد.

در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ایران، نامه حسن روحانی، به رئیس مجلس ایران در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت قرائت شد.

موافقت روحانی با استعفای وزیر بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
موافقت روحانی با استعفای وزیر بهداشت ایران
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بدینوسیله در اجرای اصل 133 قانون اساسی، جناب آقای دکتر سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی را برای رای اعتماد به مجلس معرفی می نمایم. مشخصات و سوابق ایشان نیز ارسال می شود.

پس از قرائت این نامه، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق او تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا هفته اینده جلسه رای اعتماد برگزار شود.

سعید نمکی متولد شهر کاشان بوده و از ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷ سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نمکی در آخرین روز‌های دی ماه علت اصلی پذیرفتن سرپرستی وزارت بهداشت را استقرار نظام ارجاع و اجرای پزشک خانواده دانست. وی با بیان اینکه تغییر نظام پرداخت از تکالیف قانونی در برنامه پنجم توسعه بود از غفلت در اجرای این طرح در برنامه ششم توسعه خبر داد.
پرونده الکترونیک سلامت هم از دیگر اهداف نمکی برای پذیرفتن سرپرستی وزارت بهداشت بود.

نمکی دارای مدرک دکتری داروسازی و تخصص ایمونولوژی بوده و از سوابق وی می‌توان به حضور در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضویت در شورای سیاستگذاری مرکز ملی تحقیقات بیمهٔ سلامت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال ۶۶ تا ۷۰ و معاونت سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد.

وی همچنین معاون سابق محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین مشاور عالی عیسی کلانتری در سازمان حفاظت از محیط زیست بود.

نمکی اولین سرپرست وزارت بهداشت بعد از انقلاب اسلامی بوده که پزشک نیست.

نمکی در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت (سازمان برنامه و بودجه) منصوب شد و به گفته خود وی، ۲۵ سال پیش از این تاریخ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده‌است، او همچنین، مدتی مشاور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала