نصرالله: اسرائیل اگر تجاوز کند، پشیمان می شود

© AFP 2023 / Stringerنصرالله: اسرائیل اگر تجاوز کند، پشیمان می شود
نصرالله: اسرائیل اگر تجاوز کند، پشیمان می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنبش لبانی «حزب الله» بعید نمی داند که در صورت حمله دیگر اسرائیل به سوریه ، تلافی کند.

به گزارش اسپوتنیک دبیر کل این حزب ، حسن نصرالله در این خصوص صحبت کرد.
نصرالله گفت: « احتمال تصمیم گیری مربوط به پاسخ تلافی در ارتباط با تجاوزات اسرائیل وجود دارد. برای آنکه حملات آخر بسیار خطرناک بودند.»
حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مصاحبه ای سه ساعته با شبکه خبری المیادین توضیح داد: عملیات تونل اسرائیل در سطح سیاسی و همچنین اطلاعاتی شکست خورد ، همانطور که در سوریه با شکست راهبردی روبرو شدند.
نصرالله در پاسخ به این سوال که تهدید سابق خود علیه اسرائیلی‌ها گفته بود، اگر تجاوز کنند، پشیمان خواهند شد، تاکید کرد: ما گزینه‌هایمان همه آماده‌ است. تا امروز دشمن می‌گفت، گزینه‌های ما روی میز است اما امروز مقاومت در جایگاهی است که می‌تواند بگوید، تمام گزینه‌های ما روی میز است… هر آنچه از ایستادگی، مقاومت و قدرت لازم است، و عقل و درایت و شجاعت حکم می‌کند، نزد ما موجود است.
نصرالله خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در سال 2009 این بود که نخست‌وزیر اسرائیل حالش بحرانی بود و متهم به اتهامات مختلف بود. در چنین وضعی ممکن است او بخواهد خود را قهرمان جلوه دهد و برای فرار از اتهامات فساد، ممکن است وضعیت را به سوی جنگ پیش ببرد با این هدف که نشان دهد او مسئول یا وزیر دفاع محکمی است… نتانیاهو ممکن است در این ما‌ه‌ها دچار اشتباهاتی شود اما ما و کل محور [مقاومت] برای همه احتمالات آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها باید متوجه باشند که نتانیاهو ممکن است دچار اشتباهاتی شود. مقاومت و کل محور مقاومت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند.

آخر بمباران های اسرائیل  در سوریه چیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آخر بمباران های اسرائیل در سوریه چیست؟

نصرالله در خصوص تغییر سیاست اسرائیل مبنی بر کنار گذاشتن سیاست ابهام پاسخ داد: بعد از مرحله سوریه این اتفاق افتاده است. اسرائیل در سوریه شکستی راهبردی خورده است. الان نتانیاهو با سر و صدا تلاش می‌کند این را مخفی کند. از آنجا که او در آستانه انتخابات است ممکن است دچار خطای محاسباتی شود. اسرائیل خیلی نگران سوریه است.
نصرالله افزود: مقاومت موشک نقطه‌زن دارد و به تعداد کافی هم دارد. المیادین پرسید، یعنی کجا را می‌زند؟‌ نصرالله گفت، هر جا که لازم باشد. المیادین پرسید، تعداد کافی یعنی چقدر و نصرالله گفت، طبق نیاز جنگ احتمالی… تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی مقاومت به آن از طریق حمله به سوریه بی‌فایده است… ما آنچه لازم داریم، اکنون داریم و نیاز به انتقال نداریم. ما برای آنچه که ممکن است بر لبنان تحمیل شود،‌ آماده‌ایم. من ملزم نیستم که بگویم نقطه‌زن زیاد داریم که نتانیاهو اذیت شود اما به تعداد کافی در اختیار داریم.
نصرالله در ارتباط با معامله قرن توضیح داد: نمی‌توان گفت که معامله قرن تعلیق شده است. من قبلا گفته بودم که این معامله، سه ضلع دارد. وضعیت نتانیاهو و ترامپ روشن است. این طرح به یک ضلع عربی و حتی قداستی مثل خادم الحرمین الشریفین نیاز دارد. محمد بن سلمان ضلع سوم این است. امروز بن سلمان در وضعیت دشواری است. نیازمند قایق نجات است. او ستونی نیست که چنین مسئله سنگینی روی او بنا شود. در نتیجه شکست او در یمن و عربستان و منطقه و همچنین در جنایتی که در کنسولگری در استانبول رخ داد، اجازه نمی‌دهد. این اطلاعات من است که کوشنر با اردنی‌ها و خیلی از کشورهای خلیج [فارس] و شمال آفریقا دیدار کرد و آنها گفتند که نمی‌توانند زیر بار سنگین این طرح قرار بگیرند. تنها کسی که باقی ماند، محمد بن سلمان بود که وضعیت او هم مشخص است و نمی‌تواند برای معامله قرن کاری کند.
نصرالله ادامه داد که در میان فلسطینی‌ها هم کسی و گروهی را نخواهید یافت که چنین طرحی را امضا کند که قدس شرقی را صرف‌نظر کند. پس شما ببینید که بذر شکست در داخل این طرح از قبل وجود داشته است.
وی در پاسخ به این سوال که چند ماه پیش بشار اسد تشکر کرد و درود فرستاد به سران روسیه و ایران و حزب‌الله، این موضعی اخلاقی بود یا راهبردی؟ گفت: هر دو. هم اخلاقی هم راهبردی. دمشق اعلام کرده است که کسانی که طی این سال‌ها در کنار ارتش سوریه ایستادند و مانع تجزیه سوریه به دست تکفیری‌ها شده به آنان وفادار خواهد بود… المیادین دوباره پرسید آیا این گزینه‌ای راهبردی است؟ که نصرالله گفت، از قبل این اتحاد بوده است.. اما غرب همیشه خواستار تبعیت سوریه بوده اما سوریه این را رد کرده است.
هدف خارج کردن ایران از سوریه همه در سطح سیاسی و همه در سطح نظامی شکست خورده است. خب. نتانیاهو در چنین وضعی کجا باید برود؟ آنچه اخیرا در آسمان سوریه رخ داده تحول بزرگی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала