رای گیری شورای امنیت ملل متحد در خصوص ونزوئلا

© REUTERS / Mike Segarرای گیری شورای امنیت ملل متحد در خصوص ونزوئلا
رای گیری شورای امنیت ملل متحد در خصوص ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد برگزاری جلسه اضطراری در خصوص وضعیت ونزوئلا رای گیری نمود.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد به طرح پیشنهادی ایالات متحده برای برگزاری جلسه اضطراری در خصوص وضعیت ونزوئلا در روز شنبه رای مثبت داد.

پامپئو مادورو را همطراز دیکتاتورهای کوبا و ایران دانست - اسپوتنیک ایران
پامپئو مادورو را همطراز "دیکتاتورهای" کوبا و ایران دانست

این موضوع توسط 9 کشور و 4 دولت، از جمله روسیه، جمهوری آفریقای جنوبی، چین و گینه استوایی حمایت و با مخالفت دو کشور روبرو شد.
مایکل پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در سخنرانی قبل از رای گیری در دستور کار این نشست، مجددا نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، را به " فاجعه ای که به موجب آن ونزوئلا بدون مواد غذایی و کمک های بشردوستانه باقی مانده است" متهم نمود.
وی همچنین افزود: به خاطر ونزوئلا و منطقه، ما نمی توانیم این بحث که مورد توجه کل جهان است را به تاخیر بیاندازیم. ما باید از مردم ونزوئلا حمایت کنیم.
شایان ذکر است، در تاریخ 23 ژانویه، خوان گوایدو رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس سابق مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری موقت اعلام نمود. مادورو این کار را کودتا نامیده و قطع مناسبات دیپلماتیک ونزوئلا با امریکا را اعلام نمود. پس از این، کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و آلبانی و گرجستان را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند. اما، ایران روسیه، کوبا، مکزیک، ترکیه وتعدادی دیگر از کشورها از رئیس جمهور قانونی مادورو حمایت کردند. ارتش ونزوئلا از رئیس جمهوری قانونی این کشور نیکولاس مادورو پشتیبانی می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала