درخواست کمک آمریکا از روسیه در مذاکرات با کره شمالی

© Sputnik / Valeriy Melnikovدرخواست کمک آمریکا از روسیه در مذاکرات با کره شمالی
درخواست کمک آمریکا از روسیه در مذاکرات با کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه اطلاع داد آمریکا از روسیه درخواست کرده در تدوین دستورکار درست برای مذاکرات با کره شمالی درباره غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره کمک کند.
ترامپ و کیم جونگ - اسپوتنیک ایران
مذاکرات مخفیانه آمریکا و کره شمالی
به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولوف افزود مسکو و دیگر اعضای روند شش جانبه آماده ادای شهم خود در مذاکرات امریکا و کره شمالی هستند.
سخن بر سر دومین دیدار سران امریکا و کره شمالی است که واشنگتن امیدوار است در آن گفتگو درباره امریکا و کره شمالی وارد مرحله عملی شود. رایزنی ها با مقامات مسئول امریکا درباره اوضاع در اطراف کره شمالی در پایتخت امریکا رو به پایان است. 
مورگولوف تاکید کرد گام های آمریکا و کره شمالی در این راستا باید هماهنگ و مرحله به مرحله باشند. از جمله واشنگتن باید بطور مرحله به مرحله و به موازات حصول پیشرفت در روند غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره، از شدت تحریم ها علیه پیونگ یانگ بکاهد.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد کره شمالی متعهد شده قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را رعایت کرده و طی 1.5 سال از موشک پراکنی و آزمایشات هسته ای امتناع ورزد.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ ژوئن سال گذشته برای اولین بار در سنگاپور دیدار نمودند. در ان زمان رهبران آمریکا و کره شمالی پس از ملاقات کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند. کیم جونگ اون در این دیدار اعلام کرد که قصد دارد شبه جزیره کره را بطورکامل غیر هسته ای کند و به دنبال آن دمونتاژ سایت پرتاب موشک های قاره پیما و بالستیکی "سوهایی" آغاز شده و میدان آزمایشات هسته ای "پونگری" تعطیل گردید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала