کودک همسری و کمپین ازدواج زیر ۲۰ ساله ها +ویدئو، عکس

© Flickr / Molly Sabourinکودک همسری و کمپین ازدواج زیر ۲۰ ساله ها +ویدئو، عکس
کودک همسری و کمپین ازدواج زیر ۲۰ ساله ها +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که آمار ازدواج کودکان رو به رشد است کمپین های ازدواج زیر ۲۰ ساله ها نیز به راه افتاده است

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی با مضمون ازدواج زودهنگام در صفحات اجتماعی منتشر شده است، این ویدئو توسط زوج ایرانی ازدواج کودکان را تبلیغ می کند که با موجی از واکنش های متعدد و مخالف کاربران همراه بوده است.

با انتشار این ویدئو کاربران موافق و مخالف به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند. تعدادی از کاربران معتقدند که نوجوانان رنج سنی ۱۳ تا ۱۹ سال نیز حق دارند به هم علاقه نشان دهند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند اما اگر این دو بخواهند در این سن به هم متعهد شوند موضوع کودک همسری به میان می آید. اما برخی از کاربران موافق معتقدند این دو جوان قصد بدی ندارند و سعی دارند به نوجوانان کمک کنند تا بتواند زودتر مستقل شوند. در مقابل کاربران مخالف معتقدند شاید این دو ازدواجی موفق داشته اند اما آیا می شود این موضوع را به همه نوجوانان تعمیم داد؛ سه سال از ازدواج این دو می گذرد که مدت بسیار کوتاهی است و باید سال ها بگذرد که بتوانند از موفقیت ازدواجشان صحبت کنند و با توجه به این که بسیارند جوانانی که با سن بالا هنوز به دلیل مشکلات اقتصادی موفق به ازدواج نشده اند، چگونه این دو نوجوان با این سن کم از پس مسائل مالی زندگی شان بر می آیند؟!
کاربران بسیار زیادی با تحمیل ازدواج به کودکان در سن پایین بسیار مخالف هستند، این کاربران با انتشار عکس، ویدئو و آمارهایی در این زمینه با دلایل متفاوت و محکمی با این موضوع مخالفت می کنند.

برخی از کاربران با سوال این که چه دلیلی برای حمایت از کودک همسری می تواند وجود داشته باشد، سوالاتی همچون ملاک ازدواج سن ۹ سالگی است یا بلوغ عقلی را مطرح کرده اند و بر این باورند که اگر دختر ۱۵ ساله کودک نیست و آمادگی پذیرش زندگی را دارد پس لازم است سن قانونی در ایران نیز از ۱۸ سالگی با همین استدلال پایین بیایید؟!
برخی از آنها نیز با این که با ازدواج در سن کم فساد کمتر نخواهد شد بلکه یک ازدواج ناموفق خواهد بود که از لحاظ روانی و اجتماعی تاثیرات مخربی خواهد داشت هم نظر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала