پامپئو مادورو را همطراز "دیکتاتورهای" کوبا و ایران دانست

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپامپئو مادورو را همطراز "دیکتاتورهای" کوبا و ایران دانست
پامپئو مادورو را همطراز دیکتاتورهای کوبا و ایران دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل پامپئو، وزیر خارجه امریکا روز جمعه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را همطراز رائول کاسترو، دبیر اول حزب کمونیست کوبا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دانسته و همه آنها را دیکتاتور نامید.
گوایدو: گفتگو با مادورو دروغین است - اسپوتنیک ایران
گوایدو، درخواست گفتگوی مارودو را رد کرد

به گزارش اسپوتنیک، پامپئو در توئیتر خود نوشت:"دیکتاتورهای گوناگون و نتیجه یکسان" و عکس هایی را به این پیام ضمیمه کرد که در آنها رهبر ونزوئلا به همراه شخصیت های اول کوبا و جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.
پیشتر اطلاع حاصل شده بود که پامپئو در نشست فوق العاده امروز شورای امنیت سازمان ملل شرکت خواهد کرد. همچنین مادورو اعلام کرد از برگزاری نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع ونزوئلا استقبال می کند و خورخه ارئاس، وزیر خارجه خود را به آنجا اعزام می نماید.
شایان ذکر است، در تاریخ 23 ژانویه، خوان گوایدو رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس سابق مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری موقت اعلام نمود. مادورو این کار را کودتا نامیده و قطع مناسبات دیپلماتیک ونزوئلا با امریکا را اعلام نمود. پس از این، کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و آلبانی و گرجستان را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند. اما، ایران روسیه، کوبا، مکزیک، ترکیه وتعدادی دیگر از کشورها از رئیس جمهور قانونی مادورو حمایت کردند. ارتش ونزوئلا از رئیس جمهوری قانونی این کشور نیکولاس مادورو پشتیبانی می کند. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای، واشنگتن را به نادیده گرفتن قوانین بین المللی متهم کرده و هشدار داد که دخالت نظامی خارجی در این کشور می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала