اعلام مخارج نگهداری از زرادخانه هسته ای آمریکا

© AP Photo / Charlie Riedelاعلام مخارج نگهداری از زرادخانه هسته ای آمریکا
اعلام مخارج نگهداری از زرادخانه هسته ای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگهداری و مدرنیزاسیون زرادخانه هسته ای آمریکا طی ده سال آینده 494 میلیارد دلار خرج خواهد داشت.

تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه - اسپوتنیک ایران
تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در گزارش منتشره دیروز از سوی بخش بودجه کنگره ایالات متحده اعلام شده است.
در این سند خاطرنشان می شود مخارج نگهداری از زرادخانه هسته ای امریکا سالانه بطورمتوسط اندکی کمتر از 50 میلیارد دلار خواهد بود.
گزارش فوق الذکر بر اساس درخواست های بودجه ای وزارتخانه های دفاع و انرژی ایالات متحده تهیه شده است. خاطرنشان می شود که مخارج نگهداری از زرادخانه هسته ای در مقایسه با گزارش منتشره قبلی در فوریه سال 2017 میلادی 23 درصد یا 94 میلیارد دلار افزایش یافته که در رابطه با آن است که " مدت کار همه نیروهای اتمی فعلی رو به پایان است" و ادامه استفاده از امکانات هسته ای مدرنیزه کردن انها را طلب می کند.
از مبلغ درخواستی 494 میلیارد دلار، 234 میلیارد دلار برای سامانه های استراتژیک حامل سلاح هسته ای و 106 میلیارد دلار برای آزمایشگاه ها و امکانات تولیدی وزارت انرژی آمریکا برای ساخت جنگ افزار اتمی در نظر گرفته شده است. همچنین مخارج مدرنیزاسیون فرماندهی، سیستم های هشدار دهی و مخابرات وزارت دفاع 77 میلیارد دلار بوده و 15 میلیارد دلار دیگر برای سامانه های تاکتیکی حامل سلاح هسته ای و سلاح هسته ای تاکتیکی است. علاوه بر این 62 میلیارد دلار دیگر با درنظر داشت تورم در این دوره ده ساله تخصیص داده شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала