افشای نقش اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر افشای نقش اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی
افشای نقش اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سینتیا مک کینی که نماینده ۶ دوره کنگره آمریکا بوده، معتقد است که در فشارهای اخیر به مرضیه هاشمی نه مردم نقشی داشتند و نه کنگره آمریکا بلکه عامل اصلی فشار، دولت پنهان اسرائیل بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خانم سینتیا مک‌کینی، نماینده 6 دوره کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ایرانی افق در مورد نقش دولت سایه اسرائیل در دستگیری مرضیه هاشمی گفت: اعتقاد دارم که دولت پنهان (اسرائیل) ، مستقیما مسئول این اتفاقات علیه خواهرم است. مهم نیست که ترامپ راجع به بیرون آوردن سربازان ما از سوریه و افغانستان چه می‌گوید چرا که در مقابل این صحبت‌ها، صدایی دیگری وجود دارد که حرف حق را می‌زند. بر این باور هستم که نیروهایی در دولت آمریکا و کاخ سفید هستند که سیاست‌های ترامپ را به نفع عده‌ای خاص، تخریب می‌کنند و زمینه‌ساز چنین اتفاقاتی برای خانم هاشمی می‌شوند.
مرضیه هاشمی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مرضیه هاشمی:اسیر بانوی«دمکراسی»
وی در پاسخ به این سوال که آیا حدس می‌زدید، مرضیه هاشمی دستگیر شود، گفت: مطلقا. هرگز انتظار نداشتم که داستانی با این شیوه رخ بدهد. در حقیقت باید گفت که کار دولت پنهان چنین است. آنان نقشه می‌ریزند که مردم را غافل‌گیر کنند. به نظرم دولت پنهان در آمریکا همان نیوکان‌های صهیونیستی هستند. مرضیه هاشمی در کمال معصومیت وارد این قضیه شده است. خاطرم هست که او در سال 2011 با من مصاحبه کرد و برای او واقعیت‌های مهمی را فاش کردم. متاسفانه باید بگویم که مردم آمریکا و کنگره برای دولت آمریکا هیچ اهمیتی ندارد بلکه اولویت‌های تحت کنترل اسرائیل برای آنان مهم است. آنان تمایل دارند که آمریکا را نابود کنند و در ادامه قصد دارند با نابودی کشورهای عرب خاورمیانه، زمینه‌سازی نابودی ایران را فراهم کنند.
مرضیه هاشمی، مجری پرس تی وی بعد از ظهر چهارشنبه از بازداشت آزاد شده است.
این خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان آمریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده بود.
مرضیه هاشمی که متولد آمریکا است، روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده بود. او برای دیدار با خانواده‌ و عیادت از برادر بیمارش به زادگاهش سفر کرده بود.
قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه 18 ژانویه (28 دی‌) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و باید در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود.
یادآور می شود خانم هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ شبکه‌ی پرس تی‌وی است. مرضیه هاشمی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد. وی 25 سال است که در ایران زندگی می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала