تحریم ماهان ایر، سیاسی و نقض کنوانسیون شیکاگو است

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISتحریم ماهان ایر، سیاسی و نقض کنوانسیون شیکاگو است
تحریم ماهان ایر، سیاسی و نقض کنوانسیون شیکاگو است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت که تصمیم آلمان برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان، سیاسی و غیر فنی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: تصمیم آلمان برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان، تصمیمی سیاسی و غیر فنی است و جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را به این کشور و سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) اعلام کرده است.
وی به سابقه چهل ساله تحریم‌های صنعت هوانوردی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و خاطر نشان کرد: با وجود این تحریم‌های سنگین علیه صنعت هوانوردی ایران، متخصصان و فعالان این صنعت تلاش کرده اند ارتباطات ایران و کشور‌های دور و نزدیک را از طریق خطوط هوایی نگه دارند و به همین دلیل، این صنعت از دهه‌های گذشته مورد خشم دشمنان بوده است.
این مقام ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان نیز یکی از شرکت‌هایی بود که تمام مجوز‌های لازم را برای پرواز به فرودگاه‌های کشور‌های اروپایی دریافت کرده بود و تعلیق ماهان در زمینه پرواز به آلمان، تصمیمی تعجب برانگیز بود چراکه ماهان در دنیا، اعتبار خاصی دارد و حتی گواهینامه‌های جدید پرواز به اروپای این شرکت، ارجحیت بیشتری به گواهینامه‌های قبلی شرکت هواپیمایی ماهان داشت.

ماهان، طعمه ای جدید برای لغو برجام؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماهان، طعمه ای جدید برای لغو برجام؟

علی عابدزاده تاکید کرد: آلمان نیز، پیشتر هیچ ایرادی به وضعیت این شرکت نگرفته بود و بنابراین، به لحاظ علمی، تصمیم به تحریم ماهان قابل قبول نیست و تصمیمی سیاسی است.ما علاوه بر انتشار بیانیه رسمی اعتراض آمیز سازمان هواپیمایی کشوری خطاب به مجامع جهانی و سازمان هواپیمایی آلمان، از این کشور خواستار توضیحات لازم در خصوص این تصمیم شده ایم.
وی بیان داشت: این اقدام، نقض آشکار همه مقررات بین المللی از جمله کنوانسیون شیکاگو است و شکی نیست که تحت فشار‌های آمریکا اتخاذ شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاتمه داد: همچنان فعالان صنعت هوایی کشور، مقید و ملتزم هستند که با توجه به این اقدامات آزاردهنده و سیاسی، کمترین فشار و اذیت به مردم وارد شود و اگر تحریم‌ها برطرف نشود، خطوط هوایی ایران، در حد خود تلاش می‌کند تا مسیر‌های دیگری را جایگزین کند تا برای مردم مشکلات به حداقل ممکن برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала