درگیری شدید معترضان و پلیس در کاراکاس ونزوئلا + ویدیو

© REUTERS / Marco Belloدرگیری شدید معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو
درگیری شدید معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم ونزوئلا علیه رئیس جمهور کشورش به پا خواستند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پورتال خبری Nacional، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا روز چهارشنبه شاهد درگیری مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و نیروهای پلیس ضد شورش بود. 
تلاش برای شورش در ونزوئلا: 40 نظامی بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
تلاش برای شورش در ونزوئلا: 40 نظامی بازداشت شدند
در کاکاس، صدای "دیگ ها" ، که اخیرا نماد اعتراض به رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو عنوان شد، شنیده می شود. معترضان با پرتاب اشیای مختلف، موتر های گارد ملی را مورد حمله قرار داده اند. نیروهای امنیتی نیر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در نزدیکی متروی "گاتو" ، محله ای در شرق کاراکاس از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند. بسیاری از افراد شرکت کننده در این اجتماع اعتراض آمیز با پرتاب سنگ به مقابله با نیروهای امنیتی می پرداختند. 
خوزه اولیوارس عضو مجلس مخالف ونزوئلا، در مورد نخستین قربانی این اعتراضات در توییتر خود نوشت: "برای ما اطلاع داده شد که نخستین قربانی که در نتیجه استفاده از سلاح گرم توسط نظامیان جان خود را از دست داده، به بیمارستان محلی "کاتی" منتقل شده است." 
یکی از خبرنگاران معروف ونزوئلا در صفحه توییتر خود نوشته که در پی درگیری های معترضان با پلیس دو نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند. 
اعتراضات در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا این امیدواری را به وجود آورده که خوآن گوآیدو، رئیس جدید کنگره بتواند اپوزیسیون را متحد کرده و مادورو را از قدرت کنار بکشد. وی می خواهد به عنوان رئیس جمهوری موقت و تا زمان برگزاری انتخابات جدید زمام امور را به دست بگیرد.
اپوزیسیون ونزوئلا از زمان دستگیری لئوپولدو لوپز در سال 2014 و در جریان تظاهرات خیابانی عملا بدون رهبری موثر بوده است. گوآیدو 35 ساله از ارتش ونزوئلا خواسته تا دیگر از مادورو پیروی نکنند و قول داده تا آنهایی را که به بازگشت دموکراسی به کشور کمک می‌کنند، عفو کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала