آمریکا: کنفرانس لهستان علیه ایران نیست

© AFP 2023 / Carlos Barriaآمریکا: کنفرانس لهستان علیه ایران نیست
آمریکا: کنفرانس لهستان علیه ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون نماینده امریکا در سازمان ملل، هدف کنفرانس لهستان را صلح در خاورمیانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Dow Jones، جاناتان کوهن، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در 22 ژانویه اعلام کرد هدف کنفرانسی که قرار است با حمایت آمریکا و لهستان در ورشو نشان دادن چهره‌ای اهریمنی از ایران نیست بلکه هدف توسعه امر صلح و ثبات در خاور میانه است. 

عدم حضور کشورهای اروپایی در کنفرانس لهستان - اسپوتنیک ایران
عدم حضور کشورهای اروپایی در کنفرانس لهستان

کوهن همچنین گفت که موضوع این کنفرانس بررسی فواید برجام نیست؛ توافقی که در سال ۲۰۱۵ با ایران صورت گرفت و آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. به گفته دیپلمات آمریکایی، این کنفرانس به عنوان یک "طوفان مغزی جهانی" در امنیت سایبری، کمک های بشردوستانه به سوریه، یمن، و مبارزه با افراط گرایی در نظر گرفته شده است.

در عین حال پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو در اوایل ژانویه اعلام کرد که این کنفرانس در ایران و فعالیت های بی ثبات سازی در منطقه تمرکز خواهد کرد.

کوهن می گوید که این کنفرانس در سطح وزیران برگزار خواهد شد که به پیشرفت طرحی برای "معماری امنیتی قوی‌تر" در خاورمیانه کمک خواهد نمود.

پیش از این روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: " ما در خصوص ادامه تلاش های آمریکا به منظور تحمیل منافع ژئوپلیتیکی یک جانبه خود به عنوان نظر جامعه بین الملل نگرانیم. یک پروژه سیاسی دیگر این چنینی ، کنفرانس مربوط به پیشرفت صلح و امنیت آینده خاور میانه است." که در تاریخ 13 و 14 فوریه در ورشو برگزار می گردد. طرف روسی با دقت دستور کار ارسال شده از طرف سازمان دهندگان را مطالعه کرده و تصمیم گرفته که در آن حضور نیابد."
در متن این بیانیه خاطر نشان می شود که کنفرانس عجولانه بوده و نظر مهره های مهم خاور میانه ای و خارج از منطقه ای در آن گنجانده نشده است. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала