توضیحاتی در مورد شایعه قطع اینترنت در ایران

© Fotolia / Alice_photoتوضیحاتی در مورد شایعه قطع اینترنت در ایران
توضیحاتی در مورد شایعه قطع اینترنت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد توضیحاتی را در خصوص رزمایش قطع اینترنت ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد مهدی صادق، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، توضیحاتی را در خصوص شایعات مربوط به قطع اینترنت در ایران ارائه نمود.
صادق در این خصوص گفت: این شایعات به خاطر تستهایی است که به منظور برطرف کردن اختلالات جزیی شبکه این شرکت صورت می‌گیرد و از نظر فنی برای استاندارد سازی سیستم ها و انجام تست‌های تاب آوری سیستم و تطبیق با معیارهای ملی ما ضروری است.
وی همچنین در مورد ضرورت انتقال سرورها به داخل کشور و عدم ارائه سرویس به پذیرنده‌هایی که دارای سرویس خارجی هستند اظهار داشت: اساسا طرح شایعه ی قطع اینترنت وهر نوع گمانه زنی بی اساس در این زمینه و اعلام هرگونه الزام و اجبار در مورد انتقال سرور ها به داخل کشور از طرف این شرکت و شرکت شاپرک قویا تکذیب می‌شود.
پیشتر اما محمدجعفر نعناکار — مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران — که نامه‌ی منتشره به نقل از وی انتشار یافته بود، در توییتر خود نوشت: درخصوص نامه به یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت مبتنی بر عدم ارایه خدمت به سرورهای مستقر در خارج از کشور، با دستور امیر ناظمی — رییس سازمان فناوری اطلاعات- موضوع را پیگیری کردم. با عنایت بر این‌که مستندی دال بر انتقال اجباری سرورها یافت نشد، موضوع انتقال اجباری سرورها مختومه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала