هیچ کس از ایران و روسیه به نشست ورشو نخواهد رفت

© AFP 2023 / Daniel Mihalescuهیچ کس از ایران و روسیه به نشست ورشو نخواهد رفت
هیچ کس از ایران و روسیه به نشست ورشو نخواهد رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه لهستان بیان داشت که نمایندگان ایران و روسیه به نشست ضد ایرانی ورشو دعوت نشده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری واژو، جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر امور خارجه لهستان بیان داشت: ما نماینده ای از ایران دعوت نکردیم، برای آنکه باعث می‌شد نتوانیم مذاکراتی عادی داشته باشیم. ایرانی‌ها از زبانی استفاده می‌کنند که قبول آن دشوار است.
این مقام در ارتباط با موضع لهستان نسبت به برجام خاطر نشان کرد ما مخالف اتحادیه اروپا نیستیم. ما عضو این جامعه هستیم و هم‌ عقیده‌ایم که برجام نقش مثبتی ایفا می‌کند.
کژاپوتوویژ ادامه داد: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان اولین مسئول از وجود نشست ورشو حول محور خاورمیانه مطلع بوده است.

عدم حضور موگرینی در نشست ورشو - اسپوتنیک ایران
عدم حضور موگرینی در نشست ورشو

وی افزود: در جلسات روابط خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کردیم که اتحادیه اروپا نمی‌تواند در مقابل آمریکا در خاورمیانه بایستد و وانمود کند که توافق هسته ای با ایران پس از خروج کشور اصلی و با قطع رابطه شرکت‌های اروپایی با ایران، بدون تغییر باقی می‌ماند.
وزیر امور خارجه لهستان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره حضور سرگئی لاوروف در نشست ضدایرانی ورشو پرسید، پاسخ داد: روسیه اعلام کرده است که در این نشست شرکت نخواهد کرد.
وی بیان داشت: این مسئله حاکی از آن است که روسیه به این کنفرانس علاقه‌ای ندارد. جای شرم است، چراکه روسیه نقش بزرگی در خاورمیانه بازی می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала