کنفرانس لهستان در کمین نابودی منافع اروپا

© Sputnik / Alex MacNaughtonکنفرانس لهستان در کمین نابودی منافع اروپا
کنفرانس لهستان در کمین نابودی منافع اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر ایرلندی، حضور کشورهای اروپایی در نشست «ورشو» را منجر به نابودی منافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فینان کانینگهام، نویسنده و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ایرلند، از نشست لهستان را یک «نشست جنگی» خواند و شرکت در آن را با شلیک به قایق خودی و غرق کردن آن تشبیه کرده است.

وی گفت: این نشست جنگی- این نشست مصداق همین است- کاملاً منافع سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران را نابود خواهد کرد. مثل شلیک به قایق خودی و فرستادن آن ته آب است. به عنوان یک نمونه، آلمان چیزی حدود سالانه 4 میلیارد دلار تجارت سالانه به ایران دارد.

کانینگهام درباره اهداف برگزاری نشست ضد ایرانی لهستان افزود: به نظر می‌رسد دولت ترامپ قصد دارد سیاست‌ها و تلاش‌های خصمانه خود را صرف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بکند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد روز‌های 23 و 24 بهمن، آمریکا و لهستان در شهر ورشو نشستی را با موضوع «آینده خاورمیانه» برگزار می‌کنند. وی گفت: تمرکز اصلی این نشست، مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خواهد بود.
میزبانی لهستان از این نشست ضدایرانی، با واکنش جدی جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. ایران تأکید کرده است که چنین نشستی به روابط دوجانبه میان تهران و ورشو لطمه می‌زند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала