عراقچی در دیدار با نماینده لهستان: اجازه ائتلاف سازی به هیچ کشوری نمی دهیم

© AFP 2023 / DIETER NAGLعراقچی در دیدار با نماینده لهستان: اجازه ائتلاف سازی به هیچ کشوری نمی دهیم
عراقچی در دیدار با نماینده لهستان: اجازه ائتلاف سازی به هیچ کشوری نمی دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بیان داشت : جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری صلح و امنیت تلاش کرده و اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، ماچی پرز میسلاو لانگ معاون وزیر امور خارجه لهستان به همراه یک هیات سیاسی برای گفت وگو و مذاکره با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران به تهران آمده و روز دوشنبه با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می شود، دیدار و گفت وگو کرد.
عراقچی خاطر نشان کرد: بحران خاورمیانه در اشغالگری اسرائیل ریشه دارد و اصلی ترین مشکل منطقه اسرائیل و سیاست های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید.
معاون وزیر خارجه ایران افزود: اینکه چنین موضوع مهمی در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یک سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می کند.
عراقچی تاکید کرد: مشکل دیگر منطقه سیاست های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا در صدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!

هیچ کس از ایران و روسیه به نشست ورشو نخواهد رفت - اسپوتنیک ایران
هیچ کس از ایران و روسیه به نشست ورشو نخواهد رفت

معاون سیاسی وزارت امور خارجه، دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو را غیر قابل قبول دانسته و بیان داشت: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد.
معاون وزیر امور خارجه لهستان نیز حمایت قاطع کشورش از برجام را تایید کرده و گفت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
ماچی پرز میسلاو لانگ خاطر نشان کرد: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала