واکنش کویت به خبر عادی سازی روابط با اسرائیل

© AFP 2023 / Yasser Al-Zayyatواکنش کویت به خبر عادی سازی روابط با اسرائیل
واکنش کویت به خبر عادی سازی روابط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه کویت، عادی سازی روابط با اسرائیل را رد نمود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فلسطینی من، خالد الجار الله معان وزیر امور خارجه در خصوص خبرهای اخیر در خصوص از سرگیری روابط با اسرائیل گفت: ما با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستیم. 
امیر کویت خواستار ایجاد روابط با ایران شد - اسپوتنیک ایران
امیر کویت خواستار ایجاد روابط با ایران شد
از سوی دیگر به تمام مواضعی که در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل مطرح می شود احترام می گذاریم. کویت اقدامی در راستای عادی سازی روابط انجام نداده است و هیچ موضع رسمی غیر از این موضع اتخاذ نکرده است. 
کویت آخرین کشوری خواهد بود که دست به عادی سازی روابط با اسرائیل می زند. ما شاهد سخنان و نقل قولهای مختلفی در شبکه های اجتماعی هستیم اما هیچ موضع رسمی در قبال عادی سازی روابط میان کویت و اسرائیل وجود ندارد. 
شایان ذکر است، در ماه دسامبر سال گذشته، مقامات ایالات متحده از نه کشور عربی خواستند تا از پیشنویس قطعنامه آمریکا در سازمان ملل متحد علیه حماس را تاکید کنند. فرستاده ویژه دولت ایالات متحده در خاورمیانه، نامه هایی را به دیپلمات های مراکش، عمان، بحرین، اردن، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، مصر و قطر فرستاد. با این حال، کشورهای عربی از ابتکار آمریکا حمایت نمی کردند. علاوه بر این، قبل از رای گیری در قطعنامه، نماینده دائم کویت به سازمان ملل متحد، منصور آیة الطبیبی، از طرف گروهی از کشورهای عربی سخن می گفت، اعلام کرد که اشغال سرزمین های فلسطینی، دلیل اصلی عدم حمایت از این قطعنامه است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала