غرق شدن 170 پناهجو در دریای مدیترانه

© AFP 2023 / Armin Weigelغرق شدن 170 پناهجو در دریای مدیترانه
غرق شدن 170 پناهجو در دریای مدیترانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو کشتی حامل 170 پناهجو در دریای مدیترانه غرق شد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلم نموده است که در نتیجه غرق شدن دو کشتی حامل 170 پناهجو، در دریای مدیترانه، تعداد از آن جان های خود را از دست داده اند و تعدادی هم مفقود اند که به احتمال زیاد جسد انها مفقود شده است. 

Женщина снимает белье в лагере беженцев близ Мосула - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موصل هزاران پناهجو را ببار خواهد آورد

در گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آمده است "170 نفر در نتیجه غرق شدن دو کشی جان‌ها خود را از دست داده اند".
پیش از این، گارد ساحلی کشور اسپانیا 401 پناهجو را در دو روز اول سال 2019 نجات داده است.

پیش از این در خبر ها امده بود که وزارت کشور ایتالیا اخیرا اعلام کرد که بیش از 150 هزار پناهجو از آغاز سال 2016 تاکنون وارد ایتالیا شده که در قیاس با مدت مشابه در سال 2015 میلادی 10 درصد افزایش یافته است. براساس این داده ها شمار کودکان پناهجو و بدون سرپرست که وارد ایتالیا شدند نیز افزایش یافته و از 12هزار و 360 نفر در سال 2015 میلادی به 19 هزار و 429 نفر در سال جاری رسیده است. اکثر این پناهجویان به ترتیب از اتباع کشورهای نیجریه ، اریتره و گینه هستند.

'پائولو جنتیلونی' وزیر امور خارجه ایتالیا در خصوص بحران پناهجویان اخیرا اظهار داشت: ایتالیا سهم خود را ایفا کرده است و اکنون نوبت اتحادیه اروپا است. اگر اروپا در راستای مواجهه با بحران مهاجران به توافقات امضا شده احترام نگذارد، دچار مشکلات جدی خواهد شد. این پدیده باید مدیریت شود چرا که در 10 الی 20 سال آینده نیز با ما خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала