اعتراض سوریه به سازمان ملل به دلیل حملات هوایی ائتلاف آمریکایی

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراض سوریه به سازمان ملل به دلیل حملات هوایی ائتلاف آمریکایی
اعتراض سوریه به سازمان ملل به دلیل حملات هوایی ائتلاف آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه سوریه به دلیل حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به سازمان ملل متحد اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه در حساب فیسبوک خود نوشت: وزارت امور خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ارتباط با جرایمی که روز گذشته هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در روستای باغوز در جنوب شرق استان دیرالزور که منجر به مرگ 20 غیرنظامی شد، فرستاده است.

کشته شدن 8 عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور - اسپوتنیک ایران
کشته شدن 8 عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

این وزارتخانه همچنین "ادامه حملات ائتلاف بین المللی و حمله به غیر نظامیان" و نیز آسیب زدن به زیرساخت های سوریه را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: سوریه از شورای امنیت خواسته است که مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده بگیرد و ابتکار عمل برای پایان دادن به این مجموعه جنایات جنگی روزانه و جنایات علیه بشریت که توسط کشورهای این ائتلاف انجام می شود را به دست گیرد.
ائتلاف به طور مرتب به شهر هجین و روستاهای اطراف در استان دیرالزور به بهانه کمک به « نیروهای دموکرات سوریه» در مبارزه با گروهک تروریستی داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) حمله می کند. رسانه های سوریه بارها گزارش داده اند که استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف در حملات هوایی گزارش شده است. مقامات سوریه از سازمان ملل متحد خواستند اقداماتی را علیه مجرمان این جنایات انجام دهد و اقامت غیرقانونی ائتلاف در خاک سوریه را متوقف کنند. نماینده پنتاگون گفت که ائتلاف آمریکا مهمات مورد استفاده در سوریه را افشا نمی کند، اما آنها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.
از سال 2014، ایالات متحده و متحدان آن عملیاتی را علیه داعش در سوریه و عراق انجام داده اند. این عملیات در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала