تبادل اطلاعات موشکی بین آمریکا و روسیه

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر موشک
موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا اطلاعات در باره آزمایش موشک را با روسیه درمیان گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه در امور تسلیحات و امنیت بین المللی ایالات متحده اعلام داشت که آمریکا اطلاعات در باره آزمایش موشک های 9М729 با نقض پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه را در اختیار روسیه گذاشت.

به گفته وی، این اطلاعات برای شرکای آمریکا در ناتو نیز ارسال شده است که از موضع واشنگتن حمایت می کنند.

وی در ادامه گفت:«نمی خواهم بطور مفصل در این باره صحبت کنم، زیرا این اطلاعات محرمانه هستند که ما فقط در قالب مذاکرات بسته آنها را مبادله می کنیم. فقط میتوانم بگویم که اطلاعات کافی را در اختیار کارشناسان فنی روسیه قرار داده ایم، اما آنها می گویند که این آزمایشات انجام نشده اند».

در بیانیه معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی آندرآ تامپسون آمده است: « پیام ما روشن و واضح است: روسیه باید سیستم موشکی در تضاد با توافق را نابود کند».
تامپسون خاطر نشان کرد که دیدار در ژنو برای واشنگتن دلسرد کننده بود ، برای آنکه روسیه نقض توافق را ادامه داده و آماده نیست که توضیحی بدهد.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه بیان داشت: «دیروز با تاسف زیاد، پیشنهادات مشاوره ای طرف روسی که اجازه می دادند، آمریکا در سطح کارشناسی متقاعد شود که خودش هم مانند همین موشک 9М729  را آزمایش می کند، ارائه شد، موشکی که آنها وجودش را به نقض بند های توافق متهم می کنند.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала