آمریکا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید می‌کند

© Fotolia / marrakeshhآمریکا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید می‌کند
آمریکا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگران یک شرکت متخصص در ارزیابی ریسک سیاسی معتقدند که آمریکا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران شرکت مشاور Eurasia Group پیش بینی می کنند که ایالات متحده معافیت کشورهای معاف شده از تحریم های آمریکا مربوط به خرید نفت از ایران را علی رغم ادعاهای خلاف بر‌این خود، تمدید خواهد نمود.

ترکیه در تلاش است تا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید کند - اسپوتنیک ایران
ترکیه در تلاش است تا معافیت از تحریم های نفتی ایران را تمدید کند

هشتم ماه مه سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. هشت کشور از جمله چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت‌های موقتی را تا 5 مه سال 2019 دریافت کرده‌اند که آن‌ها را مجاز می‌کند تا به خرید نفت ایران ادامه دهند.
پیش از این برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روشن ساخت که هیچ برنامه ای برای تمدید این معافیت وجود ندارد. در بیانیه Eurasia Group، آمده است که در مورد امکان پذیر بودن این موضع شک و تردید وجود دارد. در این بیانیه آمده است: اولویت های ژئوپولیتیک، تمایل دولت ایالات متحده برای متوقف کردن صادرات نفت از ایران را خواهد کشت.
به گفته تحلیلگران این شرکت متخصص در ارزیابی ریسک سیاسی، معافیت چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه برای خرید نفت از ایران باقی خواهد ماند. این در حالی است که ایتالیا، یونان و تایوان هم اکنون خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала