واکنش رئیس جمهور امریکا به پرتاب ماهواره توسط ایران

© REUTERS / Joshua Robertsواکنش رئیس جمهور امریکا به پرتاب ماهواره توسط ایران
واکنش رئیس جمهور امریکا به پرتاب ماهواره توسط ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ به پرتاب اخیر ماهواره توسط ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت که به ایران هرگز اجازه داده نخواهد شد تا آزمایش موشکی دیگری برای پرتاب ماهواره به فضا انجام دهد.
وی که در پنتاگون ودرباره استراتژی دفاع موشکی جدید آمریکا صحبت می کرد، افزود که هرگز به ایران و زرادخانه جدیدش اجازه داده نمی شود تا آمریکا را تهدید کند.
آمريكا: ايران در تلاش براى ساخت موشك بین قاره ای - اسپوتنیک ایران
آمريكا: ايران در تلاش براى ساخت موشك بین قاره ای
ترامپ با اشاره به پرتاب ماهواره که از سوی ایران انجام شد، گفت: سه شنبه گذشته ایران موشک ماهواره بر را امتحان کرد که البته شکست خورد اما اگر شکست نمی خورد می توانست اطلاعات بسیار مهمی را به ایران ارائه دهد که می توانست موشک های بالستیک قاره پیما را دنبال کند و احتمالاً توانایی را می داشت که به خاک آمریکا برسد.
وی ادامه داد: من توافق وحشتناک و ضعیف هسته ای را پایان دادم و بگویم که ایران نسبت به دو سال پیش بسیار متفاوت است و اصلا آن نیست که بوده است و نخواهد بود. من بر این باورم که آنها می خواهند با ما صحبت کنند.
رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که استراتژی وی مقابله با هرگونه حمله موشکی از هر منبعی است.
«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز چند روز پیش به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و آن را «سرپیچی از قطعنامه 2231 شورای امنیت» توصیف کرد.
وی در توئیتر نوشت: «حکومت ایران با سرپیچی از قطعنامه 2231 شورای امنیت و جامعه بین‌المللی امروز یک وسیله پرتاب فضایی شلیک کرد. این پرتاب، یکبار دیگر نشان می‌دهد که ایران به دنبال توانمندی‌های موشکی‌ ارتقاء یافته‌ای است که اروپا و خاورمیانه را تهدید می‌کند.»
ایران روز سه‌شنبه 25 دی‌ماه اقدام به پرتاب یک ماهواره بومی کرد که «محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در توئیترش خبر داد قرار دادن آن در مدار زمین ناکام مانده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала