مرضیه هاشمی امروز در دادگاه آمریکا حاضر می شود

© AP Photo / Press TVمرضیه هاشمی امروز در دادگاه آمریکا حاضر می شود
مرضیه هاشمی امروز در دادگاه آمریکا حاضر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرضیه هاشمی، مجری شبکه تلویزیونی ایرانی پرس تی وی که در آمریکا بازداشت شده است، قرار است امروز در دادگاه محله کلمبیا در واشنگتن حاضر شود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرس تی وی ، مرضیه هاشمی، شهروند 59 ساله آمریکا که 25 سال است در ایران سکونت دارد، به عنوان شاهد در یک پرونده بازداشت شده اما هیچگونه اتهامی علیه وی اقامه نشده است.
گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران «اف.بی.آی» به مرکز بازجویی منتقل شده است. بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده است. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌ اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.
اذیت و آزار خبرنگار پرس تی وی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اذیت و آزار خبرنگار پرس تی وی در آمریکا
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی را سیاسی و غیر قابل قبول دانست.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درخصوص بازداشت مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا بیان داشت که خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.
خانم هاشمی خبرنگار رسمی بودند و زندگی و وظیفه مشخصی داشتند. اقدام آمریکا در دستگیری این خانم یک اقدام سیاسی غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است از همین رو آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بازداشت خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در آمریکا را محکوم کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بازداشت خبرنگار شبکه انگلیسی زبان ایرانی پرس تی وی هنگام ورود وی به آمریکا گفت که اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌ تی‌ وی در واشنگتن را محکوم می کنیم
قاسمی افزود خانم هاشمی خبرنگار پرس تی وی برای دیدار خانواده اش به آمریکا رفته و در آنجا بازداشت شده است و متأسفانه ایشان تا دو روز امکان هیچ ارتباطی با بیرون از بازداشتگاه نداشته و رفتار مأمورین دولت آمریکا با این شهروند مسلمان- آمریکایی، نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروندی وی و همچنین منافی حقوق اساسی یک زن مسلمان است و نشان می دهد که دولت آمریکا عملا به هیچ یک از اصولی که آن را دستاویز حمله به منتقدانش قرار می دهد، پایبند نیست و به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است.
مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌ وی است. وی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала