سرمایه گذاری هاى بزرگ عربستان در روسیه

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر سرمایه گذاری ها بزرگ عربستان در روسیه
سرمایه گذاری ها بزرگ عربستان در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی قصد دارد سرمایه گذاری های بزرگی در صنعت پتروشیمی روسیه انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، خالد الفالح، وزیر نفت، صنعت و منابع معدنی عربستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سعودی الاخباریه ضمن بیان این مطلب گفت:" ما در گفتگو با رئیس صندوق سرمایه گذاری های خصوصی روسیه گسترش پایگاه طرح های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری های بزرگ نه فقط در صنعت گاز بلکه پتروشیمی در روسیه را مورد بحث قراردادیم که دارای آینده خوبی است".
خالد الفالح خاطرنشان کرد که عربستان قصد دارد میلیارد ها دلار در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری کند و روسیه نیز سرمایه گذاری های مشابهی در اقتصاد سعودی انجام خواهد داد.
بتازگی وزیر نفت، صنعت و منابع معدنی عربستان اظهار داشت امیدوار است شرکت SAUDI ARAMCO روند انعقاد قرارداد ورود به طرح تولید گاز مایع در منطقه قطب شمال موسوم به "آرکتیک اس پ گ ـ 2" را در سال 2019 به پایان برساند. به گفته وی، این شرکت سعودی می تواند یکی از نقش آفرینان اصلی در بازار گاز مایع شود.
خالد الفالح افزود مستقل از تحقق این معامله در هرحال SAUDI ARAMCO نقش آفرین بزرگ و اصلی هم در زمینه استخراج گاز و هم در زمینه فروش گاز مایع خواهد شد.
وزیر نفت، صنعت و منابع معدنی عربستان همچنین اعلام کرد ریاض در حال مذاکرات در رابطه با طرح های مربوط به گاز مایع با تعدادی از کشورها از جمله روسیه، آمریکا و استرالیا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала