گزارش و تحلیل

بانوان کارآفرین ایرانی که رویداد خیریه را برگزار می کنند +تصاویر

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliنعیمه قدیمی
نعیمه قدیمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انرژی مثبت این دسته از کارهای خیر تا ماه ها در من وجود و جریان دارد

قسمت اول

اسپوتنیک — در حال حاضر گروه بانوان کارآفرین متشکل از ۳ نفر به نام های نعیمه قدیمی، شادی سلیمی و حدیثه قدیمی است. این ۳ نفر که هر سه در خارج از کشور ساکن هستند قصد دارند تا با برگزاری رویدادهای مختلف، ضمن کمک به بانوان هنرمند و نیازمند، در ارتقای کیفیت محصولات و فرهنگ فروش و مشتری مداری کمکی انجام دهند. ایونتی که به تازگی در تالار "آمیتیس" سعادت آباد برگزار شد به صورت خیریه و با هزینه شخصی این افراد انجام شد. جالب است بدانید که آنها نه تنها هیچ هزینه ای مانند ایونت های مشابه دریافت نکردند بلکه به صورت خودجوش برای این ایونت هزینه کرده تا خدمتی به بانوان این سرزمین کرده باشند. آنان در صفحه اینستاگرام خود با نام banookarafarin فعالیت می کنند.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Shadi Salimi (@banookarafarin) 23 Дек 2018 в 4:26 PST

نعیمه قدیمی طراح لباس خوش فکر، دیپلم خود را در زمینه معماری دریافت کرده است و دوره طراحی لباس را در ایتالیا گذرانده است. او سابقه ۴ سال کار برای دو برند معروف ایرانی را داشته است. او ساکن ایتالیا است و مدتی برای بازیگران در جشنواره "فجر" و برنامه "دورهمی" نیز طراحی لباس می کرده است که طراحی لباس "شیلا خداداد" از این جمله است. طراحی لباس در چندین کنسرت نیز بر عهده او بوده است. این بانو در فضای مجازی بطور رایگان، آموزش دوخت توربان و بستن انواع شال و روسری را انجام می دهد. همچنین در مورد استایل به طور کلی صحبت می کند و به کاربران کمک می کند تا لباس های قدیمی خود را که دیگر استفاده نمی کنند و به اصطلاح دل آنها را زده است، مطابق مد روز تغییر دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от نَم نَم (نعيمه قديمى) (@mrs.giahi) 30 Ноя 2018 в 3:04 PST

او همچنین اولین نفری بوده است که در برند "حجاب استایل" با افراد دیگر که در زمینه لباس های پوشیده فعالیت می کردند رقابت کرده و راه را برای افراد دیگر باز کرده است.
گزارشگر اسپوتنیک با حضور در ایونت، سئوال هایی از جزئیات برگزاری این ایونت از این بانوی کارآفرین می پرسد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от نَم نَم (نعيمه قديمى) (@mrs.giahi) 13 Дек 2016 в 10:56 PST


اسپوتنیک: ایده اصلی برگزاری ایونت از کجا به ذهن شما رسید؟
ایده اصلی این کار به طور خیریه کاملا اتفاقی بود چرا که زمانی که در ایتالیا بودم اعلام کردم که قصد برگزاری ایونتی دارم تا مانند رویدادهای مشابه فروش داشته باشم و هزینه ای برای این کار دریافت کنم. اما این تصمیم مصادف با تغییر و بالا رفتن ناگهانی دلار و یورو شد، بطوری که من در زمینه کار شخصی نیز تولید کارهایم را متوقف کردم و کارهای خود را در ایتالیا گذاشتم و به ایران آمدم. پس این تغییر ناگهانی، فضای اینستاگرام کمی افسرده شد. برای همین به این مسئله فکر کردم که بسیار خوب است که زمانی که به ایران می روم اتفاق مهمی را رقم بزنم و انرژی مثبتی را منتقل کنم. من از قبل تالار را رزرو کرده و هزینه ها را پرداخت کرده بودم، بنابراین تصمیم گرفتم تا تبدیل به خیریه کنم تا حس خوبی به مردم ایران منتقل کنم. جالب است بدانید که انرژی مثبتی که این کار مشابه در دفعه پیش به من داد، تا ماه ها در وجود من جریان داشت، بنابراین تصمیم به تکرار آن گرفتم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от نَم نَم (نعيمه قديمى) (@mrs.giahi) 29 Апр 2018 в 5:55 PDT

اسپوتنیک: هدف شخصی شما از برگزاری این ایونت چه بوده است؟
هدف اصلی، ارائه کار بانوانی است که بسیار با کیفیت کار می کنند. علاوه بر این دانشجویان بسیاری وجود دارند که هزینه ادامه تحصیل خود را از این طریق تامین می کنند که قصد ما کمک به آنها بوده است. سومین هدف ما کمک به جوانانی است که توان تبلیغ یا اجاره میز و رگال را برای شرکت در ایونت ها و معرفی کار خود ندارند.

اسپوتنیک: در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟
در حال حاضر طراحی لباس شب را برای دو مزون انجام می دهم که شامل لباس شب پوشیده و لباس شب عادی است. در  ایتالیا هم مزونی دارم که برای مردم آن کشور و مطابق با سلیقه آنان لباس شب، عروس و… طراحی می کنم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от نَم نَم (نعيمه قديمى) (@mrs.giahi) 20 Апр 2018 в 12:32 PDT


اسپوتنیک: چه مشکلاتی در این کار وجود داشت؟
بزرگترین مشکل تامین هزینه ها بود‌. همه هزینه ها به عهده من و خانم  شادی سلیمی بود. با توجه که نفر سوم ما حدیثه قدیمی نتوانست به ایران بیاید، این مسئله کار ما را کمی دشوار کرد.

اسپوتنیک: آیا قصد ادامه این چنین رویدادهایی را دارید؟
در این ایونت ها افراد بسیاری را مشاهده کردم که کارهای جذابی ارائه دادند اما تا بحال دیده نشدند، چرا که بلاگرهای معروف هزینه بالایی را برای معرفی کار این افراد دریافت می کنند. من قصد دارم در صفحه خودم در فضای مجازی که سابقا رایگان تبلیغ می کردم، هزینه ای دریافت کنم تا منبع درآمدی برای حمایت از این بانوان را داشته باشم. بنابراین برنامه دارم تا این ایونت را ادامه دهم.

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliایونت بانوان کارآفرین در تهران
بانوان کارآفرین ایرانی که رویداد خیریه را برگزار می کنند +تصاویر - اسپوتنیک ایران
ایونت بانوان کارآفرین در تهران

اسپوتنیک: به نظر شما این کار شما چه تاثیری بر روی بانوان خواهد داشت؟
واقعا می توانم به جد بگویم که تاثیر مثبت این ایونت نسبت به دفعه قبل دو چندان بوده است. خیلی از افراد فروش بسیار خوبی داشتند بطوریکه در نصف روز کالاهای خود را فروختند. این دسته از ایونت ها ضمن ایجاد انرژی مثبت به آنان اجازه می دهد تا کار خود را ارزیابی کنند و نسبت به فروش کالاهای خود، مشکلات و ایرادات محصول خود را بهتر متوجه شوند. همچنین بازخوردی که از ما و مشتریان دریافت می کنند سبب بهبود کیفیت کارشان خواهد شد.

اسپوتنیک: نحوه و معیار انتخاب محصولات برای شرکت در ایونت چطور بود؟
ما ابتدا فراخوانی طراحی کردیم که در آن نحوه کار را توضیح دادیم و عنوان کردیم که برای بانوان نیازمند است. عده ای از افراد مدارک مالی و پزشکی ارائه کردند و عده ای دیگر مدارک اینچنینی نداشتند و ما آنان را با وجدان خود تنها گذاشتیم. تاکید ما بر این بود که فقط افراد نیازمند در این ایونت شرکت کنند و مبنا را بر صداقت گذاشته و به صداقت افراد اکتفا کردیم. در نهایت از کار آنها دیدن کرده و در صورتی که حداقل های کیفیت مورد نظر ما را دارا بودند به آنها اجازه شرکت و ارائه کار در ایونت را دادیم. البته کیفیت کار بسیار بسیار مهم بوده است. افراد بسیاری مراجعه کردند که بسیار نیازمند بودند اما به دلیل اینکه کار آنها بسیار پر ایراد بود به آنان قول دادیم تا در ایونت های بعدی به شرط برطرف کردن ایرادها، شرکت دهیم.
معیار انتخاب محصولات، بر اساس کیفیت و خلاقیت بوده است.

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliایونت بانوان کارآفرین در تهران
بانوان کارآفرین ایرانی که رویداد خیریه را برگزار می کنند +تصاویر - اسپوتنیک ایران
ایونت بانوان کارآفرین در تهران


انتقاد گروه بانوان کارآفرین به بلاگرها و برندهای ایرانی
انتقاد بزرگی که ما نسبت به بلاگرها داریم این است که از ما حمایت نکردند. ما دوست داشتیم کمی هم شده در این کار خیر شرکت می کردند. من فکر می کنم علت عدم همکاری این است که شاید گمان می کردند اگر بنر این ایونت را تبلیغ کنند، سبب معروفیت بیشتر من می شدند. در صورتی که من فرد خجالتی و گوشه گیری هستم و دوست ندارم مطرح شوم اما توقع داشتم که حداقل بنر تبلیغاتی ما را صرفا برای یک اطلاع رسانی قوی تر در صفحه خود به اشتراک می گذاشتند، بدون اینکه حتی نامی از من بیاورند و یا من را تگ کنند.
بسیاری از برندهای ایرانی به دو مقوله مشتری مداری و کیفیت کار کم توجه هستند. وقتی مشتری کیفیت کار و خدمات خوبی دریافت نمی کند، صد در صد آن برند با شکست مواجه می شود. حداقل توقعی که دارم این است که برندها کمی به خلاقیت و کیفیت و مشتری مداری دقت کنند. به نظرم بیشترین نکته منفی در "ایران" زمینه مشتری مداری است. اگر آنها محصولاتی با کیفیت خوب ارائه دهند و مشتری مدار باشند، دیگر نیاز به هیچ اینفلوئنسری برای تبلیغ ندارد.

اسپوتنیک: چه برنامه ای برای آینده دارید؟
من به طور اتفاقی بلاگر شدم و هیچ وقت خود را یک بلاگر یا اینفالوئنسر نمی دانم. برای همین برنامه خاصی برای آینده کاری در صفحه مجازی خود ندارم. اما برای حرفه خودم ایده ها و فکرهای بسیاری در سر دارم اما نمیخواهم در مورد آن تا زمانی که به وقوع نپیوسته است، صحبتی کنم. فقط دوست دارم که دوستانم برای من دعا کنند تا در این راهی که قدم برداشته ام، موفق شوم.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала