رکورد اقتصادی جدید روسیه

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد اقتصادی جدید روسیه
رکورد اقتصادی جدید روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه اقتصادی فرانسوی Les Echos می نویسد روسیه برای اولین بار طی هشت سال اخیر یک رکورد جدید از لحاظ تراز مثبت تجاری برقرار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه فرانسوی به این نکته توجه نشان می دهد که تراز تجاری مثبت روسیه در دوره بین ماه های ژانویه و دسامبر 2018 میلادی 191.4 میلیارد دلار بوده که به معنای آن است که صادرات روسیه به این اندازه بیشتر از وارداتش بوده است. Les Echos پیش بینی می کند که رکورد قبلی تراز تجاری روسیه به میزان 198 میلیارد دلار که در سال 2011 برقرار شده بود ، شکسته شود.
10 دستاورد اقتصادی روسیه در 2018 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
10 دستاورد اقتصادی روسیه در 2018
طبق ارقام منتشره از سوی اداره فدرال گمرک روسیه، تراز تجاری مثبت روسیه طی 11 ماه سال 2018 در مقایسه با دوره مشابه در سال 2017 به میزان 65.2 درصد افزایش یافته است.
همچنین خاطرنشان می شود که طی 11 ماه سال 2018 حجم مبادلات تجاری خارجی روسیه (مجموع صادرات و واردات) با 19.3% افزایش به 629 میلیارد دلار رسیده و از جمله صادرات با 27.5 % افزایش 510میلیارد دلار بوده است.
پیشتر کارشناسان نظرخواهی شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ به شاخص های خوب اقتصاد کلان و بیشتر بودن در آمد های بودجه روسیه در مقایسه با مخارج آن اشاره کرده بودند. آنها خاطرنشان کرده بودند که این حاکی از آماده بودن روسیه برای مقابله با تحریم های جدید و تشدید انزوای اقتصادی است و حالا مسکو تقریباً به هیچ اندازه ای به وام های خارجی وابستگی ندارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала