آخرین وضعیت خبرنگار بازداشت شده پرس تی‌وی+ ویدیو

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین وضعیت خبرنگار بازداشت شده پرس تی‌وی
آخرین وضعیت خبرنگار بازداشت شده پرس تی‌وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون برون مرزی سازمان صداوسیما ایران از در معرض فشار روحی و جسمی قرار داشتن مرضیه هاشمی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صداوسیما ایران از در معرض فشار روحی و جسمی قرار داشتن مرضیه هاشمی، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس‌‌تی‌‌وی که تحت بازداشت پلیس اف.بی.آی قرار دارد، خبر داد.

بازاداشت مجری ایرانی در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
بازداشت مجری شبکه ایرانی در واشنگتن

جبلی در این خصوص اظهار داشت: بامداد امروز متوجه شدیم هاشمی از روز یکشنبه در بازداشت غیر قانونی آمریکا بوده و بدون تفهیم اتهام به زندان منتقل شده و تا امروز به وی دسترسی تماس با خانواده داده نشده است. بامداد امروز در تماسی با خانواده از فتارهای غیر قانونی و غیر انسانی ماموران آمریکایی‌ با خود گفته است.

معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای ایران همچنین افزود: وی در روز یکشنبه 13 ژانویه سال 2019 در فرودگاه سنت‌ لوئیس‌برت توسط پلیس آمریکا دستگیر شد و توسط اف‌.بی‌.آی به بازداشتگاه منتقل شد. به محض بازداشت‌، توسط مسئولین زندان غل و زنجیر شده و علی‌رغم اینکه می‌دانستند مسلمان هستند به زور، حجاب اسلامی‌شان را برداشته و صرفا با یک تی‌شرت که دستان ایشان هم کاملا نمایان و برخلاف قوانین اسلام است در بند عمومی زندان نگهداری شده و از ایشان عکس گرفتند.
وی همچنین در ادامه افزود: با توجه به وضعیت جسمی نامبرده و نداشتن تغذیه مناسب و نیاز به رسیدگی فوری پزشکی، ضروری است تا هر چه زودتر نسبت به رسیدگی عاجل برای درمان ایشان اقدام لازم انجام شود.
گفتنی است، ملانی فرانکلین، خبرنگار و مجری آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی وی که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه‌هاشمی را برگزید، توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала