پیگیری‌ها برای اطلاع از علت بازداشت خبرنگار ایران در امریکا + عکس

© Fotolia / Curioso Photographyپیگیری‌ها برای اطلاع از علت بازداشت خبرنگار ایران در امریکا
پیگیری‌ها برای اطلاع از علت بازداشت خبرنگار ایران در امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روابط عمومی شبکه تلویزیونی پرس ‌تی‌ وی نسبت به بازداشت مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روابط عمومی شبکه پرس تی‌.وی اعلام کرد که مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌ وی، در سفر اخیر خود به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و به‌صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شده است و در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد.
براساس اعلام روابط عمومی شبکه پرس تی‌.وی. ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از گرویدن به دین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است، توسط مأموران در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.
گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران اف.بی.آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است. بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده است. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌ اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.
پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بازداشت خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در آمریکا را محکوم کرد.ه بود 
بهرام قاسمی گفت: اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌ وی در واشنگتن را محکوم می کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала