ترکیه: در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت آمریکا، اس 400 روسیه را نیز می خریم

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه: در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت آمریکا، اس 400 روسیه را نیز می خریم
ترکیه: در صورت خرید سیستم موشکی پاتریوت آمریکا، اس 400 روسیه را نیز می خریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه از خرید سیستم های موشکی روسی S-400 روسیه اجتناب نخواهد کرد، حتی اگر سیستم های دفاع موشکی پاتریوت را از ایالات متحده آمریکا خریداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، آنکارا اعلام نمود که ما از خرید سامانه موشکهای ضد هوایی S-400 خودداری نمی کنیم، حتی اگر موشک های ضد هوایی پاتریوت را از ایالات متحده آمریکا خریداری کنند، این دو موضوع با یکدیگر ارتباطی ندارد.

پیش از این خبرگزاری آنادولی گزارش داد که هیئت آمریکایی پیشنهاد فروش سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به ترکیه ارائه کرده است.

وی گفت: "از نظر ما، کوچکترین ارتباط بین خرید سیستم های روسی اس 400 و سیستم های پاتریوت آمریکایی وجود ندارد، این دو موضوع به یکدیگر وابسته نیستند. موضع ما سرجای خود باقی می ماند، ترکیه آنچه که لازم است برای تضمین امنیت ملی خود بدست آورد را تهیه می کند، ما هر فن آوری  که در هر کشور مورد نیاز ما است، را تهیه خواهیم کرد.

پیش از این در خبر ها آمده بود که ایالات متحده از ترکیه خواسته است تا به جای خرید سیستم های پدافند هوایی اس-400 روسی از سیستم های پاتریوت آمریکایی استفاده کند.

نمایندگان هیئت آمریکایی که به آنکارا وارد شدند، در مذاکرات 3 ژانویه به وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ترکیه شرایط را مطرح کردند و خواستار لغو سفارش S-400 شدند. به این ترتیب، واشنگتن آخرین تلاش را برای جلوگیری از تحویل پدافند هوایی روسی به ترکیه انجام داد. در عین حال، این پیشنهاد ایالات متحده برای عرضه پاتریوت شامل تخفیف یا انتقال تکنولوژی نیست. مبلغ قرارداد برای مجتمع های آمریکایی 3.5 میلیارد دلار است، که اس-400 از این نظر به مراتب ارزان تر می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала