ایران از استقلال خود دفاع می کند

© Fotolia / Borna_Mirپرچم ایران
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای آمریکایی قصد دارند در دوحه مستقر شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رای الیوم»، آمریکا و قطر در صدد گسترش پایگاه هوایی «العدید» در دوحه هستند تا این پایگاه ظرفیت گنجایش برای حضور تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی را داشته باشد. این اقدام در واقع نشانه تهدید مستقیم امنیت ملی ایران از سوی آمریکا است.

این نشریه در ادامه نوشته است:«آمریکا تلاش می کند که مانع از دسترسی ایرانی ها به غذا و دارو شود و اجازه نمی دهد که تهران کالاهای اقتصادی خود را صادر کند.

آمریکا فشار های خود به ایران را افزایش داده است و واشنگتن از پیشرفت تهران به ویژه در زمینه نظامی نگران است. ایالات متحده، ایران را در منطقه خلیج فارس تهدیدی برای منافع خود می داند، در کل تهران سلطه و هژمونی واشنگتن در کشورهای عربی را با تهدید جدی روبه رو کرده است.

قطر باید خوب به یاد داشته باشد که این ایران بود که آسمان و مرزهای خود را به روی پروازهای دوحه گشود که آنان از سوی برادران عربشان که اکنون دشمنان آنان هستند، محاصره شده بودند.

منافع آمریکا انزوای ایران و مقابله با آن است. بهتر است درک شود که ایران در منطقه ماندگار است. این کشور به منطقه عربی — اسلامی تعلق دارد و فرهنگ آن به عرب ها بسیار نزدیک است، اما آمریکایی ها به زودی از این منطقه خواهند رفت، البته پس از آن که ثروت عرب ها را از آن ها بگیرند. تعدادی از کشورهای عربی امنیت ملی ایران را تهدید می کنند و بجاست گفته شود که ایران حق دارد برای دفاع از امنیت و استقلالش اقدام کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала