ارزهای پتروشیمی چطور ناپدید شدند؟

© Fotolia / Pakhnyushchyyدلار
دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میلیاردها ضرر گرانفروشی، وضعیت بازار ایران را بهم می ریزد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سه نفر از متهمان پرونده ارز واردات کاغذ به خارج از ایران فرار کردند.عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی درباره پرونده گروه معروف به سلطان کاغذ اعلام نمود که حجم تخلفات این گروه یک هزار و 700 میلیارد بود.

دولت‌آبادی افزود:«در بحث کاغذ و ارز اختصاصی، کلا دو نوع پرونده تشکیل دادیم. نخست کسانی که ارز گرفتند و در بازار فروختند و کاغذی وارد نکردند و گروه دوم هم کسانی هستند که ارز گرفتند و کاغذ را با فاکتور جعلی به قیمت آزاد فروختند که باعث وخیم شدن وضع بازار کاغذ شد. سه نفر از متهمان از کشور متواری شدند که پلیس در تعقیب آنهاست.

پرونده عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بسته شد - اسپوتنیک ایران
پرونده عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بسته شد

در این پرونده افراد 150 میلیون دلار ارز گرفتند و چند خانم شرکت را تاسیس و کارت بازرگانی تهیه کردند و بعد از دستگیری هم گفتند اصلا چیزی نمی‌دانیم و در جریان نبوده‌ایم.

درباره پتروشیمی یک پرونده مهمی در دست بررسی داریم که در این پرونده بحث‌های مختلفی مطرح است. در ابتدا ارزها را نمی‌دادند. دو صرافی معروف به همراه 15 صرافی دیگر ارزها را به سیستم نیمایی نمی‌دادند که حدود 8 میلیارد دلار بود که بعد از گزارش رئیس‌جمهور وضعیت بهتر شد. پرونده در نیمه راه است و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد. گزارش‌ها حاکی است برخی صرافی‌ها ارزها را برنگرداند».

دادستان تهران درباره فیلترینگ اینستاگرام و اینکه در فضای مجازی چه فعالیت‌هایی مصداق رفتار مجرمانه است، گفت:«در فضای مجازی 90 عنوان مجرمانه داریم: دسترسی غیرمجاز به داده‌های مخابراتی و سرقت اطلاعات و کلاهبرداری اینترنتی و جرایم ارائه‌دهندگان خدمات رایانه‌ای و تولید آثار مستهجن و هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب، قمار، توهین به مقدسات. نمونه‌های زیادی بوده که با یک شایعه جامعه را بهم می‌ریزند. مثلا با یک ادعای شکنجه تمام قوا را درگیر خود می‌کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала