نامه تهدید آمیز سفیر آمریکا

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا نامه سفیر آمریکا در باره «جریان شمالی-2» را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به تفسیر تهدیدهای ریچارد گرنل سفیر آمریکا پرداخت که در نامه ارسالی خود برای شرکت های آلمانی شرکت کننده در پروژه «جریان شمالی-2»،آنها را تهدید به تحریم کرده بود.

زاخارووا این اقدام دیپلمات را بخشی از برنامه بازدارندگی روسیه نامید. زاخارووا در ادامه گفت:«این بخشی از برنامه بزرگ آمریکاست. برنامه درازمدت در خصوص بازدارندگی جهانی روسیه وجود دارد که در طول تاریخ اجرایی می شود. برنامه  کوتاه مدت بخشی از آن است. البته چنین اقداماتی قابل قبول نیستند و نمی توان اینگونه اقدامات را جزئی از وظایف سفیر دانست».

ماریا آدبار سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز با توجه به این موضوع ابراز داشت که آلمان و آمریکا از مواضع متفاوتی در رابطه با پروژه «جریان شمالی-2» برخوردارند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان  بارها این نکته را متذکر شده است که این پروژه  یک پروژه اقتصادی است  ولی درعین حال وی به اجرایی شدن این پروژه در صورت حفظ ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین اشاره می کند.

 «جریان شمالی —2» نام جدیدترین پروژه خط لوله گاز است که به منظور انتقال گاز روسیه به اروپا طراحی شده است. در این پروژه علاوه بر گازپروم روسیه، 5 شرکت بزرگ انرژی اروپا نیز شرکت دارند. افزون براین، در شرایطی که روسیه تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا و امریکا قرار دارد، اختلاف بر سر احداث این پروژه در میان اعضای اتحادیه اروپا و همینطور کشورهای اروپایی سهیم در پروژه با امریکا در رابطه با موانع بر سر احداث این پروژه، شدت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала