گزارش و تحلیل

اوشانکا چیه؟

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر اوشانکا چیه؟
اوشانکا چیه؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- سرما، برف و دمای پایین درانتظار ما است، بنابراین بهتر است از سر خود به خوبی از سرما محافظت کنیم.

تارنمای صربستانی vidovdan می نویسد: کلاه معروف اوشانکا روسی همان چیزی است که ما و شما به آن نیاز داریم.

اوشانکای مدرن از روسیه است. این یک کلاه است که سر و گوش را پوشش می دهد (به برکت پرهای گوش که می تواند در بالای کلاه گره خورده باشد یا زیر چانه گره خورده باشد، بنابراین گوش، فک و قسمت پایین چانه را از سرما محافظت می کند).

اوشانکا معمولا از پوست گوسفند، روباه یا خرگوش دوخته شده است. گزینه های ارزان تر هم هستند که از خز مصنوعی، پشم و ترکیبی از چرم و پارچه دوخته شده اند.

کلاه روسی بر سر هیلاری کلینتون + ویدئو - اسپوتنیک ایران
کلاه روسی بر سر هیلاری کلینتون + ویدئو
در سردترین مناطق روسیه، کلاههای ساخته شده از پوست راسو را سر می کنند. پرهای آن گوش و چانه را از سرمای شدید، که منهای 40 — 70 درجه می رسد، محافظت می کنند.

از کلاه های پوست خز اوشانکا در طول قرن ها در روسیه، اوکراین، آلمان و بالکان استفاده شده است. با این حال، اوشانکا مدرن معمولی با بالای دایره شکل در قرن 20 دوخته شده است. دقیق تر، هنگام جنگ داخلی در روسیه ظاهر شد، زمانی که آدمیرال کولچاک یک کلاه زمستانی را به لباس نظامی آورد، که بعد از او کلاه کولچاک نامگذاری شد.

اما کولچاک و ارتش سفید جنگ را باختند، بنابراین کلاه زمستانی آنها از لباس های یونیفورم شوروی حذف شد. سربازان ارتش سرخ کلاه بودیونی، دوخته شده از پارچه، که در برابر سرما ضعیف بود، می پوشیدند.

همه چیز پس از شکست وحشتناک شوروی در جنگ زمستانی با فنلاند تغییر کرد، زمانی که سربازان شوروی دارای یونیفورم سرد نتوانستند بر شرایط دشوار آن سرزمین شمالی فایق بیایند و بسیاری از آنها به علت اقلیم سخت جان خود را از دست دادند. پس از آن در ارتش شوروی یونیفورم جدیدی معمول شد و کلاه های بودیونی به گذشته سپری گردیدند.

بعدها، اوشانکا سمبل اتحاد شوروی و سپس فدراسیون روسیه شد. یک عکس از رئیس جمهور آمریکا، جرالد فورد، با اوشانکا بر سر هست که در سفر خود به مسکو در سال 1974 گرفته شده است، بسیاری از مردم این عکس را به عنوان نشانه ای از گرم شدن روابط و کاهش تنش بین شرق و غرب را تلقی کردند.

برای سال های گذشته، اوشانکا گزینه های زیادی پیدا کرد و برای مردم و ملیت های مختلف از محبوبیت برخوردار شد. هر کس که تا به حال کلاه اوشانکای اصلی را پوشیده بود با احساس رضایت از گرما در روزهای زمستانی آشنا است که این کلاه آن را می دهد. با توجه به اینکه از طریق سر، بدن انسان مقدار زیادی از گرما را از دست می دهد، این امر بسیار مهم است که در زمستان یک کلاه حسابی را بپوشید، تا گرمای شما حفظ شود.

امروزه بسیاری از افرادی که کلاه اوشانکا را پوشیده اند، لزوما روزهای مدیدی در سرما بسر نمی برند. این کلاه به یکی از لوازم مد تبدیل شده است که می تواند نه تنها در سرزمین های سرد شمالی، بلکه در نمایش های لباس مد در میلان و دیگر پایتخت های پوشاک شیک جهانی دیده شود.

اوشانکا یکی از نمادهای روسیه و یک سوغات لازم است که یادآور سفر به این کشور مرموز است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала