آمریکا نمی تواند باعث شکست ایران بشود

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر حسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهواره های ایرانی به فضا پرتاب می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، 2 ماهواره ایرانی بزودی به فضا پرتاب خواهند شد. این ماهواره ها ساخت دانشمندان و محققان دانشگاه امیرکبیر هستند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این خصوص گفت:« ‌در روزهای پیش‌رو 2 ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد. ماهواره پیام با ماهواره‌بر ساخت دانشمندان و دانشگاه امیرکبیر، به زودی در 600 کیلومتری مدار قرار می‌گیرد.امنیت، هشیاری، بیداری، نیروی انسانی تحصیلکرده و آموزش و تحقیقات علمی، افتخار ماست.

ماهواره ساخت ایران پیام که توسط ماهواره‌بر ساخت ایران و به همت ایثارگران و تلاش جوانان غیور در دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌ امیرکبیر ساخته شده است، بزودی در 600 کیلومتری فضا قرار می‌گیرد.

این ماهواره می‌تواند وضعیت آب و هوا، کشاورزی، آب‌های سرزمینی و جنگل‌ها را برای کشور رصد کند و اطلاعات لازم را در 6 نوبت که از بالای کشور عبور می‌کند، در اختیار ما قرار دهد.

در گذشته که در این صنعت ورود کردیم ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی پرتاب شد، اما این ماهواره عملیاتی است که روزانه همه مسایل کشور و سرزمین ایران را با دوربین و سنسور ارایه می‌دهد. آخرین آمار در بخش علمی نشان می‌دهد که در زمینه ژنتیک جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و خاورمیانه مقام نخست را دارا است و این نشان می‌دهد که ما مردمی علم‌دوست و سرافراز هستیم و فناوری‌های مختلف، قدرت بزرگ علمی، اقتصادی و دفاعی برای ما به ارمغان می‌آورد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала