همکاری ایران با طالبان علیه داعش و حفظ ثبات افغانستان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری ایران با طالبان علیه داعش و حفظ ثبات افغانستان
همکاری ایران با طالبان علیه داعش و حفظ ثبات افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت که گفت و گوی ایران با طالبان برای حفظ ثبات در افغانستان و مقابله با توطئه بانیان داعش است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایلنا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه بیان داشت: مذاکره به معنای به رسمیت شناختن و دوست شدن نیست ولی ممکن است به رفع اختلاف منتهی شود.
وی تاکید کرد که اختلافات و تنش‌های جدی ایران با طالبان به دلایل تاریخی هنوز وجود دارد.
این مقام خاطر نشان کرد که طالبان به یک قدرت در افغانستان تبدیل شده و این در حالیست که موجودیت داعش با حمایت آمریکا در افغانستان در حال شکل‌گیری است، ایران معتقد به همکاری با طالبان است.
فلاحت‌پیشه در خصوص هدف گفت‌وگوی ایران با طالبان در راستای حفظ ثبات در افغانستان و مقابله با توطئه بانیان داعش در این کشور بیان داشت که این مذاکره در هماهنگی کامل با دولت افغانستان صورت گرفته ، چون برای مقابله با تهدیدهای خارج از منطقه باید به افغانستان نزدیک شویم.
وزارت خارجه ایران دو هفته پیش اعلام کرد که هیاتی از طالبان افغانستان در تهران مذاکراتی را با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه انجام داده‌اند. پیشتر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از انجام گفت‌وگو با مقام‌های طالبان در افغانستان خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала