نگرانی مقامات پنتاگون از درگیری با ایران به خاطر بولتون

© AP Photo / Andrew Harnikنگرانی مقامات پنتاگون از درگیری با ایران به خاطر بولتون
نگرانی مقامات پنتاگون از درگیری با ایران به خاطر بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بلند پایه پنتاگون نگرانند که اقدامات جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت بین الملل به درگیری با ایران منجر می شود.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه نیویورک تایمز نوشت که در این صورت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نفوذ خود در خاور میانه را از دست می دهد.
پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود اطلاع داد که شورای امنیت ملی آمریکا و بولتون پس از تیراندازی ها به بلوک دولتی در بغداد در سپتامبر سال ۲۰۱۸ از پنتاگون خواست که به کاخ سفید اطلاعاتی در خصوص حمله احتمالی به ایران بدهد. خاطر نشان می شود که نمایندگان دولت که مسئول امنیت بین المللی هستند چند جلسه برای بحث و بررسی این موضوع داشتند.
بر اساس اطلاعات نیویورک تایمز، در پاسخ به درخواست بولتون، پنتاگون چند گزینه حمله شامل هوایی از طریق مرز به تاسیسات نظامی ایرانی، که در کل نمادین بودند، معرفی کرد. اما جیمس متیس که در آن زمان وزیر دفاع بود و سایر رهبران نظامی قاطعانه چنین اقدامی بودند.
کارمند آمریکایی بلند باپه که نامش فاش نشد به این روزنامه گفت که حمله آمریکا ممکن بود به درگیری نظامی منجر شود و آمریکا مجبور به ترک کشور عراق می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала