قاسم سلیمانی موضوع سخنان فرمانده اسرائیل

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader قاسم سلیمانی موضوع سخنان فرمانده اسرائیل
قاسم سلیمانی موضوع سخنان فرمانده اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل می گوید که سردار قاسم سلیمانی ۳۰۰۰ نفر از افرادش را در سوریه مستقر کرده است، وی در مجموع 11 هزار سرباز شیعه در این منطقه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل روز گذشته با نیویورک تایمز گفت‌وگویی کرده که هدف سخنان او قاسم سلیمانی فرمانده سپاه بوده است. 

گریه و بی‌تابی سردار سلیمانی در فراق همقطار شهید خود +فیلم - اسپوتنیک ایران
گریه و بی‌تابی سردار سلیمانی در فراق همقطار شهید خود +فیلم

ایزنکوت در گفت‌وگوی خود، کمپین مقابله با ایران را با عنوان کمپین بین جنگ‌ها تقسیم‌بندی کرده است که طی آن اقداماتی برای کاهش توانایی‌های دشمن انجام می‌شود. 
ایزنکوت با اشاره به سیاست اولیه اسرائیل برای مقابله با محموله‌های سلاح ایرانی به حزب الله است. رویکرد آن‌ها نفوذ قابل توجه در سوریه از طریق وجود ۱۰۰ هزار نیروی مبارز شیعه پاکستانی و افغانستانی و عراقی بود. آن‌ها پایگاه‌های اطلاعاتی و یک پایگاه هوایی در هر پایگاه هوایی سوریه ایجاد کرده بودند و افرادی را برای آموزش به آنجا آورده بودند.
نیویورک تایمز نوشته در سال ۲۰۱۶ ایزنکوت پیش بینی کرده بود سردار قاسم سلیمانی ۳۰۰۰ نفر از افرادش را در سوریه مستقر کند و این تعداد افراد در کنار ۸۰۰۰ نیروی حزب الله و ۱۱ هزار نیروی شیعه قرار می‌گرفتند.
این روزنامه، به نقل از ایزنکوت نوشته در ماه می ۲۰۱۸ سردار قاسم سلیمانی سعی کرد با پرتاب ۳۰ راکت به سمت اسرائیل این حملات اسرائیل را جواب بدهد اما راکت‌ها به هدف نخورد.
ایزنکوت معتقد است سردار قاسم سلیمانی نیروهایش را از مرز‌های اسرائیل عقب رانده است و از سوی دیگر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا توانایی ایران برای تامین مالی حضور منطقه‌ای‌اش را کاهش داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала