درسی به نام جنگ ترکیبی روسیه

© AP Photo / Jacquelyn Martinدانشگاه جورج تاون
دانشگاه جورج تاون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در قدیمی ترین دانشگاه آمریکا درس «جنگ ترکیبی روسیه» آموزش داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت دانشگاه «جورج تاون»، در این دانشگاه آمریکایی از سال 2019، درسی تحت عنوان «جنگ ترکیبی روسیه» به دانشجویان تدریس خواهد شد.

مطابق با شرح منتشره در سایت نامبرده، این درس «دکترین و ایدئولوژی روسیه را در برمی گیرد که پایه و اساسی برای قیام جهانی امپریالیستی کرملین بنیان می نهد.

ترس و واهمه بریتانیا از سازمان اطلاعات روسیه - اسپوتنیک ایران
ترس و واهمه بریتانیا از سازمان اطلاعات روسیه

در این کلاس نمونه ها و تحقیقات  موضوعی این گونه تاکتیک ها و عملیات، تاریخ اجرای آنها به بحث گذاشته خواهد شد و توضیح داده می شود که چرا مبارزه با جنگ ترکیبی برای ایالات متحده و متحدانش تا این حد دشوار است».

در این درس برای دانشجویان از هکر های غیر قانونی و وطنپرست و «آدم های سبز کوچک» و الیگارش ها، هموطنان و احمق های مفید تعریف خواهد شد.

مولی مک کیو تحلیلگر- خبرنگار و کارشناس در امور جنگ خبری، این درس را آموزش خواهد داد. وی در توییتر نوشت:«در اولین روز درس در دانشگاه «جرج تائون» که دانشجوریان را عذاب خواهم داد، در باره جنگ ترکیبی روسیه سخنرانی خواهم کرد».

پروفسورهای دانشگاه های دیگر آمریکا این درس جدید را «آبروریزی مطلق» نامیدند.

یاکوف فیگین، کارمند علمی دانشگاه هاروارد این درس را «لکه سیاه» مولی نامید که «به زبان روسی مسلط نیست و دائما متخصصان پیشرو در این عرصه را متهم می کند».

دانشگاه «جرج تائون» در سال 1789 تأسیس شد و یکی از 5 دانشگاه معروف جهان در رشته های علوم سیاسی و دیپلماسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала