اعزام ناوچه آبخاکی آمریکا به سواحل سوریه

© AP Photo / Steve Helberاعزام ناوچه آبخاکی آمریکا به سواحل سوریه
اعزام ناوچه آبخاکی آمریکا به سواحل سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی امریکا یک ناوچه آبخاکی حامل تفنگداران دریایی، بالگردها و دیگر پرنده ها برای حمایت از خروج نیروهای مسلح خود از سوریه را به سواحل این کشور اعزام کرد.

 

آمریکا آماده مذاکره با روسیه درباه کردهای سوریه - اسپوتنیک ایران
آمریکا آماده مذاکره با روسیه درباره کردهای سوریه
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع خود در پنتاگون اطلاع داده است.
خاطرنشان می شود که سخن بر سر ناوچه Kearsarge است که حامل صدها تفنگدار دریایی می باشد. قرار است آنها به سربازان امریکایی در خروج از سوریه کمک کنند
به گفته منابع وال استریت ژورنال، با وجود بیانیه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امریکا در اینباره که اگر ترکیه کردهای تحت حمایت واشنگتن را آرام نگذارد، ایالات متحده از سوریه خارج نخواهد شد ، دستور ترامپ درباره خروج نیروهای مسلح آمریکایی از سوریه اعتبار خود را حفظ کرده است.
پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که بخشی از نظامیان آمریکا برای مدت نامعلومی در چنوب سوریه باقی خواهند ماند که پایگاه التنف در آنجا واقع شده است.
یادآور می شود دونالد ترامپ در اواخر سال 2018 اطلاع داد نیروهای مسلح امریکا در سوریه پس از به قول وی پیروزی بر گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) (گروه ممنوعه در روسیه) از این کشور خارج خواهند شد. حدود دو هزار نفر از نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در خاک این کشور مستقر بودند.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала