کشف راز یکی از مومیایی های مصر باستان

© Sputnik / Kseniya Nikolskaya /  مراجعه به بانک تصاویر کشف راز یکی از مومیایی های مصر باستان
کشف راز یکی از مومیایی های مصر باستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موزه باستان شناسی اسپانیا نتایج اسکن یک مومیایی مصر باستان را منتشر کرد که از سال 2016 تحت مطالعه قرار داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از El Pais ، در آن زمان پژوهشگران چهار مومیایی را برای اسکن ارسال کرده بودند. این مومیایی ها را به مدت 15 ساعت از موزه خارج کردند تا هیچکس متوجه نبودن آنها نشود. این مومیایی ها را با استفاده از همان دستگاه هایی مورد مطالعه قرار دادند که پزشکان برای تشخیص بیماری ها از انها استفاده می کنند.
معلوم شد یکی از مومیایی ها در واقع جسد مومیایی شده نسپمد، روحانی و چشم پزشک شخصی بطلمیوس دوم و اجتمالاً بطلمیوس سوم فرعون های مصر است و این درحالی است که قبلاً فکر می کردند این مومیایی متعلق به یک زن می باشد.
ایگناسیو باور، دانشمند اسپانیایی در سال 1925 میلادی این مومیایی را در قاهره خریداری کرد.
پژوهشگران معتقدند نسپمد ، بسیار ثروتمند بود چون مومیایی وی با اشیای گران قیمت و طلسم های دارای تصاویر رب النوع ها پوشانده شده است.چندی پیش اعلام شد دانشمندان در شهر اسکندریه مصر موفق به کشف هویت مومیایی های موجود در یک تابوت دان قدیمی کشف شده در ماه ژوئیه سال 2018 گردیده اند.

کشف راز چندین قرنی اجساد مومیایی شده مصر باستان - اسپوتنیک ایران
کشف راز چندین قرنی مومیایی های مصر باستان

در اوایل ماه ژوئیه، در منطقه اسکندریه، مصر، در عمق پنج متر یک تابوت دان غول پیکر از گرانیت سیاه و سفید با قدمتی بیش از دو هزار سال یافت شد. مقامات مصری تابوت دان را باز کرده و سه مومیایی آسیب دیده از آب و خاک را در آن یافتند. احتمالا این تابوت ها در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده اند.
به نقل از وزارت میراث باستانی مصر، جنسیت و سن تقریبی کسانی که در این تابوت دان دفن شده اند به شرح زیر است: دو مرد (اولین: 35-39 سال، قد 160-165،5 سانتی متر و دومین مرد: 40-44 سال، بدن بزرگ و تنمومند با قد 179-184،5 سانتی متر بود) و یک زن (20-25 سال، قد 160 تا 164 سانتیمتر) بود.
تابوت دان، یکی از انواع نگهدارنده‌های جسد است که معمولاً از جنس سنگ ساخته می‌شود و گاه در سطح بیرونی یا درونی آن تزئینات ویژه‌ای نیز حکاکی می‌شود. از تابوت دان برای نگهداری اجساد فرعون ها استفاده می شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала