گزارش و تحلیل

ما ایرانیم، یکی از تیم های قدرتمند فوتبال آسیا

© Sputnik / Михаил Сербин /  مراجعه به بانک تصاویر ما ایرانیم، یکی تیم های قدرتمند فوتبال آسیا
ما ایرانیم، یکی تیم های قدرتمند فوتبال آسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارلوس کی روش درباره رقبای ایران در جام ملتهای آسیا تاکید کرده که ایران برای قهرمانی هفت فینال پیش رو دارد و باید از تمامی آنها سربلند خارج شود.

اسپوتنیک — تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کارلوس کی روش پا به مسابقات جام ملتهای 2019 در کشور امارات گذاشته و در نخستین بازی خود موفق شد حریف نه چندان قدرتمند خود را با پیروزی پرگل 5 بر 0 شکست دهد. هواداران تیم ملی فوتبال ایران امید بسیاری دارند که این تیم پس گذشت بیش از چهل سال بتواند با کارلوس کی روش جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

برد مقتدرانه ایران در اولین بازی جام ملت های آسیا - اسپوتنیک ایران
ايران 5 - يمن 0، برد مقتدرانه ایران در اولین بازی جام ملت های آسیا +فیلم
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی با تیم های یمن، ویتنام و عراق در یک گروه قرار دارد و شاید پس از شکست سنگین یمن، تنها عراق را بتوان حریف قدرتمندی برای ایران در این گروه دانست، البته به عقیده کارشناسان ویتنام نیز حریف ساده ای برای ایران نخواهد بود.

اما ایران اگر خواهان قهرمانی در جام ملتهای آسیا است باید بدون در نظر گرفتن نام تیم ها برای دست یافتن به هدف خود تلاش کند.  

فرهاد عشوندی کارشناس و عضو شورای سردبیری خبر آنلاین درباره تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا و حریفان پیش رو به گفتگو نشست.

تیم ملی فوتبال ایران در برابر یمن یک برد خوب و روحیه ساز بدست آورد، اما باید به این نکته اشاره کرد که یمن تیم بسیار قدرتمندی نبود و امیدوارم این برد بیشتر از یک بازی معمولی بزرگ نشان ندهیم.
تیم ملی ایران در مسابقات جام ملتهای آسیا و در برابر یمن تقریبا همان تیم ملی جام جهانی 2018 روسیه است و بچه ها تجربه کنار یکدیگر بازی کردند را دارند. تیم ایران در برابر یمن بازی خوبی انجام داد و از یک ستاره جدید برای تیم ملی ایران رونمایی کرد و در عین حال نباید فراموش کنیم که کارلوس کی روش در این بازی از برخی از بازیکنان اصلی خود به طور کامل استفاده نکرد.
می توان به جرات گفت که "سامان قدوس" یکی از بهترین های تیم ملی ایران است که در نیمه دوم به میدان فرستاد شد، کریم انصاریفرد نیز که یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش است هم به طور کامل در این بازی حضور نداشت و همچنین علیرضا جهانبخش که به دلیل مصدومیت در این دیدار به میدان فرستاده نشد و شاید از بازی به عراق به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.
اما می توان به نکات منفی این دیدار نیز اشاره کرد و اول از همه باید گفت که مجید حسینی، طی چند سال اخیر چه در بازی های ملی و چه در سطح باشگاهی تا این حد بی کیفیت و عصبی بازی نکرده که شاید دلیل خاصی داشته باشد. ولی با توجه به اینکه کی روش به محکم بازی کردن بازیکنان تیم تاکید دارد، اما این نوع بازی و تکل های خشن و عصبی بازی کردن آنها می تواند در بازی های بزرگ مشکل ساز شود و باید به اینکه هم توجه کرد که در آسیا بر خلاف مسابقات جهانی، داوران به بازی سفت و محکم اعتقاد زیادی ندارند و راحت به بازیکنان کارت نشان می دهند.
کارلوس کی روش تیمی با بازیکنانی تقریبا هم سطح را در اختیار دارد که با قرارگرفتن هر یک از آنها تغییر محسوسی در قدرت بازی دیده نخواهد شد، اما برخی بازیکنان، بازیکنان کلیدی هستند. در این تورنمنت به طور قطع سامان قدوس در بازی های بزرگ بازیکنی مهمی برای ما خواهد بود.

حضور وینگادا در تیم ملی فوتبال ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
حضور وینگادا در تیم ملی فوتبال ایران + عکس
آسیا به طور کلی 10 تیم بزرگ دارد که وقتی در مرحله ای قرار بگیریم که این تیم ها با یکدیگر روبرو شوند، تورنمنت اصلی شروع می شود.
اما باید به تیم ویتنام اشاره کرد که این تیم همان تیمی است که 4 سال پیش در بازیهای آسیایی اینچئون تیم ملی امید ما با 4 گل شکست داد و حالا دوباره در برابر ما قرار خواهد گرفت و ما دیدیم که در بازی اول در برابر عراق تا چه این تیم را اذیت کردن و عراق به سختی این تیم را شکست داد و به عقیده من ویتنام از اون دسته تیم ها محسوب می شود که با دوندگی و تلاش حریفان خود را آزار می دهد و ما نباید این تیم را دست کم بگیریم.
بعد از ویتنام باید به تیم ملی عراق اشاره کرد که بازی ما با عراق دقیقا مثل یک بازی دربی است و رقیبی است که ما با را با مشکل روبرو می کند و به راحتی نمی توانیم این تیم را شکست دهیم و در برابر ما کوتاه نخواهند آمد و بازی با عراق بازی زیبایی خواهد بود.
اما با تمامی این تفاسیر باید گفت که ما هم ایران هستیم و تیم قدرتمندی داریم و یکی از بهترین های آسیا هستیم و این تیم لایق قهرمانی در آسیاست مگر اینکه خودش این قهرمانی از خودش بگیرد. همانطور که کارلوس کی روش گفته بود ما هفت فینال داریم و ما باید هفت فینال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
بعد از مرحله گروهی با روبرو شدن با حریفان قویتر بازی ها به قطع بازی ها زیباتر می شود و ما اگر قصد داریم قهرمان شویم باید با تمام قدرت و بدون توجه به حریف مقابل آنها را شکست دهیم تا پس از سال ها جام قهرمانی را به تهران بیاوریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала