خطر خواب روزانه مشخص شد

© Fotolia / Katsiaryna Pakhomaخطر خواب روزانه مشخص شد
خطر خواب روزانه مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان آمریکایی در تحقیقی خطر خواب روزانه را بررسی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساينس ترانسليشنال ميديسين، بر اساس یک مطالعه توسط پزشکان آمریکایی در مجله، خواب آلودگی روزانه ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را نشان دهد.

کارشناسان داده های 119 نفر که بالای 60 سال سن داشتند و از کمبود خواب در فاز عمیق رنج می بردند را تجزیه و تحلیل کردند. آنها برای مطالعه امواج مغزی آنها، با استفاده از دستگاه الکتروانسفالوگرافی قابل حمل امواج مغزی آنها را ثبت کردند. در نتیجه این مطالعه، میزان پروتئین تاو در این بیماران روند افزایش داشته که باعث نابودی نورون ها و ایجاد انسداد های نوروفیبریلاسیون در مغز می شود که در بیماری آلزایمر یافت می شود. اشاره شده است که فقدان خواب با یک فاز کامل عمیق منجر به چنین اثر منفی شده است. این بیشتر در کسانی بود که در طول روز خوابیدند.

بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала