تصویری از خانم افغان در متروی تهران جنجالی شد+ عکس

© AP Photo / Marjan Vuceticتصویری از خانم افغان در متروی تهران جنجالی شد+ عکس
تصویری از خانم افغان در متروی تهران جنجالی شد+ عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از ماجرای توهین توهین علی انصاریان به گزارشگر افغان و سپس عذرخواهی وی، اینبار تصویر یک خانم تبعه افغان در مترو تهران جنجالی شد.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی تصویری از یک خانم افغان دیده می شود که به خاطر توهین برخی از ایرانیها در مترو از صندلی بلد شده و بر روی زمین می نشیند.

بنابر شنیده ها این خانم افغان در اعتراض به توهینی که به وی شده است، صندلی خود را به فرد دیگری داده و در اقدامی اعتراضی روی زمین نشسته است.

کاربران فضای مجازی ضمن انتقاد از بدرفتاری برخی ایرانی ها با شهروندان افغان این سوال را مطرح کرده اند که آیا در خارج از کشور با شهروندان ایرانی هم اینگونه برخورد می شود؟ و آیا اینکه این همه حجم خشونت و بدرفتاری علیه افغانها بیانگر نژادپرستی برخی افراد نیست؟!

در کشورهای خارجی بدرفتاری و خشونت با مهاجرین به عنوان نژادپرستی در نظر گرفته می شود و جرم دارد.

پیشتر صادق زیباکلام در نشستی با بیان اینکه «ما ایرانی‌ها نژادپرست هستیم یا نه» گفت: «پاسخ من آری است. من چند ویژگی را دیده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که نژادپرستیم. اول اینکه ما خود را برتر از دیگران می‌بینیم، ساختاری که نظام رسمی ما پیدا می‌کند و وجهي رسمی که در میان مردم جاری است این را نشان می‌دهد. همچنین تنفر از اقوام و ملیت‌های دیگر که برجسته‌ترین آن نفرتی است که از اعراب و افاغنه داریم. ویژگی دیگر جایگاه مهمی است که در تاریخ برای ایران قائل هستیم و نگاه شک‌برانگیزی که به کشورهای دیگر داریم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала