رسیدن تسلیحات روسیه به "بعد چهارم"

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر رسیدن تسلیحات روسیه به "بعد چهارم"
رسیدن تسلیحات روسیه به بعد چهارم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل می نویسد روسیه و چین به "بعد چهارم" در زمینه دفاع رسیده اند و سلاح هایپرسونیک آنها حاکی از این امر است.

 

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال امریکایی تاکید می کند سیاستمداران ایالات متحده احتمالاً درک نمی کنند که روسیه و چین با کمک سلاح هایپرسونیک امکانات رزمی خود را بطور محسوس افزایش داده اند و آمریکا نیز باید به اجرای طرح های مربوطه بپردازد.
خاطرنشان می شود که طبق گزارش موسسه مطالعات هوا ـ فضای میچل، سلاح هایپر سونیک می تواند به ایالات متحده امکان دهد به اهداف واقع در سراسر جهان با سرعت عظیم ضربه وارد آورد و ضمناً وسایل فعلی دفاع هوایی کهنه شده اند. علاوه بر این وسایل هایپرسونیک به دارندگان آنها باصطلاح"اثر بعد چهارم" را واگذار خواهند کرد که امکان تصمیم گیری و برهه زمانی برای این کار را برای دشمن بسیار محدود خواهد کرد.
سرتیپ تامپسون یادآور شد آزمایشات موفق موشک هایپرسونیک "آوانگارد" در ماه دسامبر بوضوح نشان داد که آمریکا فاقد امکانات مشابه است و دفاع هوایی این کشور قادر به دفع چنین تهدیداتی نیست.
ترس و وحشت آمریکاییان به خاطر سلاح هایپرسونیک روسیه - اسپوتنیک ایران
ترس و وحشت آمریکاییان به خاطر سلاح هایپرسونیک روسیه
وزارت دفاع روسیه روز 26 دسامبر به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور پرتاب آزمایشی موفق موشک هایپرسونیک آوانگارد را انجام داد. 
این موشک از منطقه دومباروفسکی در استان اورنبورگ روسیه پرتاب شده و به هدفی در منطقه کامچاتکا اصابت کرد.
در جریان آزمایشات ثابت شد که سرعت "آوانگارد" 27 برابر سرعت صوت یعنی 30 هزار کیلومتر در ساعت است.
ولادیمیر پوتین در ماه مارس امسال در پیام سالانه اش برای مجلس فدرال، آوانگارد را برای اولین بار معرفی کرده بود.
مقامات روسیه خاطرنشان می سازند که موفقیت آزمایشات امکان می دهد این موشک در وقت مقرر فعال شود.
تعدادی از رسانه های آمریکایی از ناتوانی ایالات متحده در مقابله با تسلیحات هایپرسونیک روسیه سخن گفته اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала