اظهارنظر شدیداللحن رئیس موقت پنتاگون درباره جنگنده های اف 35

© Photo / Public domainاظهارنظرشدیداللحن رئیس موقت پنتاگون درباره جنگنده های اف 35
اظهارنظرشدیداللحن رئیس موقت پنتاگون درباره جنگنده های اف 35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاتریک شاناخان، وزیر موقت دفاع امریکا در دیدارهای سطح بالا در پنتاگون برنامه شرکت لاکهید مارتین برای تولید جنگنده های اف 35 را مورد انتقاد شدید قرار داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه پولیتیکو با استناد به مقامات عالی رتبه سابق آمریکایی اطلاع داده است.
به گفته یکی از هم صحبتان پولیتیکو شاناخان برای توصیف اف 35 از واژه رکیکی استفاده کرد که ترجمه ادبی آن "مچاله شده و مرده" است و گفت شرکت لاکهید مارتین نمی داند برنامه تولید جنگنده نسل پنجم را چگونه اجرا کند.
یک منبع دیگر که در سابق دارای سمتی در دفتر ترامپ بود، به پولیتیکو گفت شاناخان همچنین در زمان معاونت وزارت دفاع امریکا در نشست های این وزارت خانه برنامه اف 35 را به "کثافت کشیده" و آنرا نامناسب می نامید و همچنین از مرلین هیوسون، معاون مدیرکل لاکهید مارتین انتقاد می کرد. شاناخان از جمله بهای اف 35 را بیش از حد گران می دانست.
جنگنده نسل پنجم سو-57 (روسیه) و اف-35 (آمریکا) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
جنگنده نسل پنجم سو-57 (روسیه) و اف-35 (آمریکا)
علاوه بر این قائم مقام وزیر دفاع امریکا که قبلاض مدت 31 سال در شرکت بوئینگ کار می کرد، ابراز عقیده می کرد، بوئینگ برنامه ساخت جنگنده استلس را بهتر اجرا می کرد.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پاتریک شاناخان را از اول ژانویه 2019 به عنوان قائم مقام وزارت دفاع این کشور منصوب کرده بود. جیمز متیس، وزیر دفاع سابق پس از تصمیم ترامپ درباره خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه از سمت خود کناره گیری کرده بود.
برنامه شرکت لاکهید مارتین برای ساخت جنگنده F-35 Lightning II که مخارج ان حدود 1.5 تریلیون دلار بوده، گران ترین برنامه تولید جنگ افزار در تاریخ آمریکا بوده است و ضمناً رسانه ها از وجود تعداد زیادی از مشکلات فنی در این جنگنده از جمله آسیب پذیری آن در برابر صاعقه و رعد و برق نوشته اند. همچنین پنتاگون در اواخر اکتبر سال گذشته پروازهای حدود 20 فروند از جنگنده های اف 35 را به خاطر مسائل موجود در سیستم سوخت رسانی آنها متوقف کرد. یک ماه قبل از آن نیز وزارت دفاع امریکا پروازهای اف 35 را به خاطر تحقیقات درباره دلایل سقوط یک فروند جنگنده اف 35 بی در کارولینای جنوبی متوقف کرده بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала