پیش بینی سقوط اقتصاد آمریکا

© AFP 2023 / Paul J. Richardsپیش بینی سقوط اقتصاد آمریکا
پیش بینی سقوط اقتصاد آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد بر اساس پیش بینی موسسه استاندارد چارترد آمریکا تا سال ۲۰۳۰ جایگاه خود به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از دست می دهد و به رده سوم سقوط می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، طبق پیش بینی فوق الذکر هفت اقتصاد از ده اقتصاد بزرگ دنیا تا سال 2030 احتمالاً از بازار های نوظهور فعلی خواهند بود.
پیش بینی یک تحول در رتبه بندی کشورها از نظر تولید ناخالص داخلی جهان توسط شرکت استاندارد چارترد نشان می دهد چین به بزرگترین اقتصاد دنیا در سال 2030 تبدیل خواهد شد.
هند احتمالا در همین بازه زمانی بزرگتر از آمریکا خواهد بود و اندونزی در بین پنج اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد گرفت.
اقتصاددان های استاندارد چارترد به رهبری دیوید من در یادداشتی نوشتند:« پیش بینی بلند مدت ما از رشد بر اساس یک اصل کلیدی انجام می‌شود: سهم کشورها از تولید ناخالص داخلی جهان باید با سهم آنها از جمعیت جهان هماهنگ باشد».
آنها پیش بینی می کنند که روند رشد هند به 7.8 درصد تا 2030 برسد ، در حالی که رشد چین تا 2030، پنج درصد خواهد بود که نشان دهنده یک رکود طبیعی با توجه به اندازه اقتصاد آن است.
سهم آسیا از تولید ناخالص داخلی جهان که سال گذشته به 28 درصد صعود کرد، احتمالاً تا سال 2030 به 35 درصد می‌رسد و با مجموع منطقه یورو و آمریکا برابر خواهد بود.
طبق پیش‌بینی‌ استاندارد چارترد 10 اقتصاد برتر دنیا تا سال 2030 به ترتیب عبارتند از:چین، هند، آمریکا، اندونزی، ترکیه، برزیل، یونان، روسیه، ژاپن و آلمان.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала